PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | z. 134 Management in Industry and Services | 349--362
Tytuł artykułu

The Role of the Professional Environment in the Development of Social Competences

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to indicate the importance of the role of the professional environment in shaping social competences. Thus, the research problem refers to the question: what is the role of the professional environment in shaping the social competences of the commanding staff of officers of the Polish Armed Forces? The publication is a continuation of the article Fri "Social competence of the commanding staff of officers of the Polish Armed Forces in the military security system of Poland". In the dynamically changing reality, due to the continuous development of science and technology, the process of professional improvement and updating knowledge is the basis for the effective performance of duties by employees. The level of social competence has a decisive impact on the level of human specialisation, its responsibility to perform various social roles and, therefore, is important in the professional life of every human being.(original abstract)
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
  • Akademia Sztuki Wojennej
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • 1. Ajdukiewicz, K. (1956). Zarys logiki. Warszawa: Wyd. PZWS.
  • 2. Armstrong, M. (1996). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie. Kraków: Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • 3. Bandach, M. Trening umiejętności społecznych jako forma podnoszenia kompetencji społecznych, www.http://jem.pb.edu.pl/data/magazine/article, 26.08.2018.
  • 4. Ciekanowski, Z. (2013). Jakość w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Jarosław: PWST-E.
  • 5. Co ma wpływ na rozwój zawodowy pracownika? ProFirma Sp. z o.o., Oddział Warszawa, www.http://nf.pl/po-pracy/co-ma-wplyw-na-rozwoj-zawodowy-pracownika, 25.08.2018.
  • 6. Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York: Bantam.
  • 7. Goleman, D. (2007). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.
  • 8. Golnau, W., Kalinowski, M., Litwin, J. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: CeDeWu.
  • 9. Janowska, Z. (2002). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: PWE.
  • 10. Jeruszka, U. (2006). Kwalifikacje zawodowe. Poglądy teoretyczna a rzeczywistość. Warszawa: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
  • 11. Kawka, T., Listwan, T. (2004). Pozyskiwanie pracowników, In T. Listwan (ed.), Zarządzanie kadrami. Warszawa: C.H. BECK.
  • 12. Ludwiczyński, A. (2002). System okresowych ocen pracowników. In H. Król (ed.), Szkice z zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania.
  • 13. Maniak, G. (2001). Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi. Szczecin: Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
  • 14. Miller, M.L. (2000). Niepewność i zakłopotanie. O pokonywaniu niechcianych uczuć. Gdańsk: GWP.
  • 15. Odom, L., Zercher, C., Marquart, J.R., Sandall, S., Wolfberg, P. (2002). Social relationships of children with disabilities and their peers in inclusive preschool classrooms. In S.L. Odom (ed.), Widening the circle: Including children with disabilities in preschool programs. New York: Teachers College Press.
  • 16. Oleksyn, T. (2010). Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Business.
  • 17. Pawlak, Z. (2003). Personalna funkcja firmy. Procesy i procedury kadrowe. Warszawa: Poltext.
  • 18. Pocztowski, A. (1998). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: PWE.
  • 19. Rakowska, A., Sitko-Lutek, A. (2000). Doskonalenie kompetencji menedżerskich. Warszawa: PWN.
  • 20. Smyk, E., Juchnowicz, M. (2000). Ocena pracy i pracowników. In A. Sajkiewicz (ed.), Zasoby ludzkie w firmie. Organizacja, kierowanie, ekonomika. Warszawa: Poltext.
  • 21. Szałkowski, A. (2002). Rozwój personelu. Kraków: Akademia Ekonomiczna.
  • 22. Szepański, J. (1970). Czynniki kształtujące zawód i strukturę zawodową. In A. Sarapata (ed.), Socjologia zawodów. Warszawa: KiW.
  • 23. Znańska-Kozłowska, K. Ocenianie pracowników jako element rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji. Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, http://www.humanitas.edu.pl, 19.08.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572800

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.