PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 2 (25) | 126--151
Tytuł artykułu

Radio internetowe - szanse i wyzwania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internet Radio Chance and Challenge
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pogłębiająca się konwergencja świata mediów oraz rosnąca popularność multimedialnych technologii komputerowych połączona z dynamicznym rozwojem Internetu dały podstawy do powstania radia internetowego. Działalność nadawcza tego typu nie wymaga znaczących nakładów finansowych i jest wolna od uregulowań charakterystycznych dla rynku radiofonii tradycyjnej, a możliwości stwarzane przez Internet pozwalają użytkownikom tego medium stać się nadawcą treści. Dynamiczny rozwój oraz profesjonalizacja opisywanego w artykule zjawiska stanowią istotne wyzwanie zarówno dla innych podmiotów medialnych, jak również dla instytucji publicznych odpowiedzialnych za tworzenie i realizację polityki medialnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The deepening convergence of the media world and the growing popularity of multimedia computer technologies combined with the dynamic development of the Internet gave rise to the emergence of Internet radio. This type of broadcasting activity does not require great financial inputs and is free of regulation characteristic to the radio market. The opportunities created by the Internet also allow users to take part in the broadcasting process. The dynamic development and professionalism of the phenomenon described in the article are challenging also to other media broadcasting sources as well as to various public institutions responsible for the creation and carrying out of media policy. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
126--151
Opis fizyczny
Twórcy
  • Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
  • Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Bibliografia
  • Fordhal M., Podcasting' Lets Masses Do Radio Shows, http://www.technewsworld.com/story/Podcasting-Lets-Masses-Do-Radio-Shows-40415.html.
  • Ha L., Ganahl R., Determinants of Webcasting Business Models: A comparative study of south Korean and United States Leading Webctasters, 6th World Media Economics Conference.
  • Hanson K., First Law of Technology May Explain Net Radio Image Problem, RAIN, 31.03.2003, http://www.kurthanson.eom/archive/news/033103/index.asp.
  • Holznagel B., What Future for Broadcasting in the Digital Era?, http://www.coe.int/t/e/human_rights/media/5_Documentary_Resources/2_Thema- tic_documentation/Broadcasting_&_convergence/PDF_T-TT_2001_er2 E.pdf.
  • Newitz A., Adam Curry Wants to Make You an iPod Radio Star, Wired - Issue 13.03. 2005, http://www.wired.com/wired/archive/13.03/curry.html.
  • Rafa J., Dźwięk i obraz na stronach WWW, "Internet" 2000, nr 2; http://www.wsp.krakow.pl/Pl-win/pa- pers/av_mi.html;
  • Rafa J., Dźwięk i obraz w Internecie (1): Multicasting, "Netforum" 1996, nr 3; http://www.wsp.krakow.pl/Pl-win/papers/mcasting.html;
  • Rafa J., Dźwięk i obraz w Internecie (2): Przegląd aplikacji, "Netforum" 1996, nr 4, http://www.wsp.krakow.pl/Pl-win/pa- pers/vidaudio.html.
  • Romanowicz R., Zrób sobie radio, "Newsweek" z 9 listopada 2003.
  • Stępka P., Woźniak A., Kołodziejczyk W. , Systemy poboru opłat abonamentowych w wybranych państwach europejskich, [w:] Biuletyn Informacyjny KRRiT, lipiec-wrzesień 2004, s. 39; http://www.krrit.gov.pl/stronykrrit/biuletyn/numer929394^iuletyn929394.pdf.
  • Turner J., Why Internet radio may fade, [w:] "The Christian Science Monitor", 17 czerwca 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572846

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.