PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 2 Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie | 215--221
Tytuł artykułu

Zastosowanie współczesnych modeli marketingu partnerskiego w działalności edukacyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Application of Modern Models of Partnership Marketing in Educational Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działalność edukacyjna w Polsce prowadzona jest na wielu szczeblach kształcenia począwszy od przedszkola skoczywszy na edukacji wyższej. We wszystkich tych przypadkach instytucje muszą zabiegać o pozyskanie klientów. Zjawisko to najbardziej jest widoczne na poziomie kształcenia wyższego, czyli wśród uczelni wyższych, dlatego też artykuł ten oprę na przykładzie działalności marketingowej uczelni wyższych w Polsce. Obserwując działalność uczelni wyższych w Polsce możemy stwierdzić, że działania przez nie podejmowane są coraz bardziej ujednolicone i stanowią ważną cześć przyjętej przez uczelnię strategii rozwoju. Polski rynek uczelni wyższych możemy podzielić na wiele sposobów: można wyróżnić uczelnie cieszące się wysoką jakością nauczania - uczelnie renomowane, na które o jedno miejsce ubiega się wielu kandydatów, można również wyróżnić uczelnie, które przyjęły strategię ekspansji terytorialnej - posiadające dużą liczbę wydziałów zamiejscowych, a co za tym idzie studentów, można również wyróżnić uczelnie małe, działające na rynku lokalnym, które stanowią uzupełnienie oferty kształcenia na danym rynku. Jednak wszystkie wyżej wymienione grupy uczelni wyróżnia jedna wspólna cecha: dbałość o relacje z otoczeniem uczelni oraz ze studentami. Poniższy artykuł przedstawia współczesne modele marketingu partnerskiego za pomocą których uczelnia kształtuje relację ze swoim otoczeniem. (fragment tekstu)
EN
The article presents the use of certain tools of relationship marketing in the field of higher education in Poland. These are selected models of relationship marketing, which, by virtue of its nature can be implemented in the marketing activities of universities in Poland. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Strony
215--221
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Hall H., (2007), Marketing w szkolnictwie, wyd. ABC, Warszawa.
  • Leonard B., (1983), Relationship Marketing, w: Emerging Perspectives on Services Marketing, American Marketing Association, Chicago.
  • Copulsky J., Wolf M., (1990), Relationship Marketing. Positioning for the Future, "Journal of Business Strategy", 7-8/1990, vol. 11, pp. 16-20.
  • Payne A., (1996), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Dejnaka A., (2002), CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, wydawnictwo HELION, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572890

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.