PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 28/2, 4/2018 | 121--126
Tytuł artykułu

Exploitation of Modern it Services to Recover the Polish Looted art by the Example of the Lost Museum

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article presents the exploitation of global modern IT services required to create the new museum project called virtual museum. Its permise is to acknowledge the museum objects around the world. The example of The Lost Museum shows how the modern IT solutions give the possibilities to generate contemporary and peculiar museum projects. The international virtual museum project called The Lost Museum is created to meet the needs of the Polish Ministry of Culture and National Heritage. Its aim is to gather information and to show the Polish pieces of art stolen after the Second World War by the Nazi German and Soviet forces. The works of art were lost. The Lost Museum publishes the art images being on the list of war losses to help their recovering. The IT services facilitate the publication of information about the huge amount of Polish pieces of art robbed during the war on unimaginably enormous scale in the history. The virtual museum brings them back in memory, showing at the same time their importance for Polish heritage and explaining to the young generation how they were engaged in constructing the national identity.(author's abstract)
Rocznik
Strony
121--126
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Szczecin
Bibliografia
  • Aplikacja ArtSherlock - praktyczne narzędzie w badaniu proweniencji muzealiów (2018). Retrieved from: https://artsherlockmagazyn. pl/2018/11/aplikacja-artsherlock-praktyczne-narzedzie-w-badaniu-proweniencji-muzealiow.
  • Bentkowska-Kafel, A. (2013). Muzeum wirtualne - muzeum bez granic. Muzealnictwo, 54, 159-166.
  • Bujak, A. (2010). Społeczeństwo informacyjne - dokąd zmierzamy? Socjologiczna wizja przyszłości. In: P. Setlak, P. Szulich (eds.), Społeczeństwo informacyjne. Uwarunkowania społeczne i kulturowe (pp. 89-109). Tarnobrzeg: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
  • Czym są straty wojenne (2018). Retrieved from: www.dzielautracone.gov.pl/czym-sa-straty-wojenne.
  • Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M. (2010). Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Warszawa: Difin.
  • Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M., Wódkowski, A. (2009). E-usługi a społeczeństwo informacyjne. Warszawa: Difin.
  • http://cyfrowe.mnw.art.pl/dmuseion.
  • http://lootedart.gov.pl/en/news/139-join-the-most-spectacular-search-for-looted-art-in-recent-memory.
  • https://artsherlock.pl.
  • https://muzeumutracone.pl.
  • Rottermund, A. (2005). Nowy kształt instytucji muzealnej. Rocznik Lubuski, 31, 11-18.
  • www.chateauversailles.fr/decouvrir/domaine/ecuries-royales.
  • www.e-muzeum.eu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573444

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.