PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | R. 16, nr 3, cz. 3 | 135--145
Tytuł artykułu

Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikowaniu politycznym na przykładzie fanpage'a Miasta Gdańsk

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Social Media in Political Communication on the Example of the Fanpage of the City of Gdańsk
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działając w nowej, medialnej rzeczywistości, gdy dialogowy charakter informacji jest oczekiwany przez odbiorców, nadawcy komunikatów politycznych powinni w sposób właściwy dokonać wyboru narzędzi, które pozwolą na realizację założonych celów komunikowania politycznego. W artykule podjęto próbę analizy wykorzystania Facebooka w działaniach z zakresu komunikowania politycznego na przykładzie Miasta Gdańsk. Celem głównym opracowania jest wskazanie możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w obszarze komunikowania politycznego. Cele szczegółowe sformułowane zostały następująco: deskrypcja wykorzystania mediów społecznościowych w komunikowaniu politycznym ze szczególnym uwzględnieniem portalu społecznościowego Facebook oraz identyfikacja działań i ocena aktywności Miasta Gdańsk na portalu społecznościowym Facebook w świetle listy "dobrych praktyk" prowadzenia profilu. Do realizacji powyższych celów posłużono się metodami desk research oraz case study. (abstrakt oryginalny)
EN
Acting in the new media reality, when the dialogical nature of the information is expected by the recipients, the broadcasters of political messages should properly choose the tools that will allow the implementation of the assumed goals of political communication. The article attempts to analyze the use of Facebook in activities related to political communication on the example of the City of Gdańsk. The main goal of the study is to indicate the possibility of using social media in the area of political communication. Specific objectives were formulated as follows: the description of the use of social media in political communication with special consideration of Facebook social networking and identification of activities and assessment of the activity of the City of Gdańsk on official Fanpage considereing the list of "good practices" of running a profile. The desk research method as well the case study were used to accomplish the above goals. (original abstract)
Rocznik
Strony
135--145
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R. (2002), Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Astrum, Wrocław.
  • Drell L. (2012), Facebook Timeline: 9 Best Practices for Brands, http://mashable.com/2012/05/17/facebook-timeline-brand-tips/, dostęp: 28.11.2018.
  • Facebook Brand Posts Only Reach 16% of your Fans [Infographic] (b.d.), http://www.simplyzesty.com/Blog/Article/April-2012/Facebook-Brand-Posts-Only-Reach-16-, dostęp: 28.11.2018.
  • Goban-Klas T. (2002), Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa-Kraków.
  • Gorard S. (2002), The Role of Secondary Data in Combining Methodological Approaches, "Educational Review", Vol. 54, No. 3.
  • http://nowymarketing.pl/a/3165,rok-2014-w-social-media-raport, dostęp: 30.11.2018.
  • https://www.facebook.com/pg/gdansk/posts/, dostęp: 30.11.2018.
  • https://www.facebook.com/pg/gdansk/reviews/?ref=page_internal, dostęp: 1.12.2018.
  • https://www.gdansk.pl/biznes/gdansk-w-liczbach,a,33608, dostęp: 1.12.2018.
  • Internet oplata świat, http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1037550.html?print=tak&p=0, dostęp: 30.11.2018.
  • Kalinowska-Żeleźnik A. (2014), Eventing jako narzędzie komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego, w: P. Antkowiak (red.), Polska i Europa wobec wyzwań współczesnego świata. Doświadczenie i perspektywy rozwoju samorządu terytorialnego i zawodowego, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń.
  • Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A. (2016), Polska Akcja Humanitarna - lider społeczny na portalu społecznościowym Facebook, "Zarządzanie Mediami", t. 4, nr 4.
  • Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A. (2017), Znaczenie mediów społecznościowych w życiu codziennym młodszych Millenialsów, w: J. Kreft (red.), Facebook - oblicza i dylematy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Kalinowska-Żeleźnik (2018), Event jako narzędzie partycypacji obywatelskiej na szczeblu lokalnym, w: A.K. Wojtaszczyk, P. Stawarz, J. Wiśniewska-Grzelak (red.), Zmierzch demokracji liberalnej?, Instytut Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Oficyna Wydawnicza ASPR-JR, Warszawa.
  • Kuchta M. (2018), Najnowsze dane na temat użytkowników mediów społecznościowych na świecie, https://socialpress.pl/2018/07/najnowsze-dane-na-temat-uzytkownikow-mediow-spolecznosciowych-na-swiecie, dostęp: 27.11.2018.
  • Makowska M. (2012), Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, Scholar, Warszawa.
  • McNair B. (1998), Wprowadzenie do komunikowania politycznego, Wydawnictwo WSNHiD, Poznań.
  • Piontek D. (2011), Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań.
  • Polski internet w czerwcu 2018 (2018), http://pbi.org.pl/badanie-gemius-pbi/polski-internet-czerwcu-2018/, dostęp: 30.11.2018.
  • Popielarczyk T. (2015), Gemius: Kto w Polsce korzysta z Facebooka i Twittera?, https://antyweb.pl/gemius-kto-w-polsce-korzysta-z-facebooka-i-twittera/, dostęp: 30.11.2018.
  • Statystyki Facebooka w Polsce (2016), http://www.infosocialmedia.pl/statystyki-facebooka-w-polsce-2q-2016, dostęp: 29.11.2018.
  • Strumińska-Kutra M., Koładkiewicz I. (2012), Studium przypadku, w: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Zawadzki J. (2007), Internet jako narzędzie komunikacji politycznej w społeczeństwie obywatelskim, https://wnpid.amu.edu.pl/images/stories/ssp/ssp_2007_2/ssp_2_2007_janusz_zawadzki.pdf, dostęp: 30.11.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573464

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.