Warianty tytułu
Stuart Allan, News Culture
Języki publikacji
Abstrakty
Książka "Kultura newsów" prezentuje specyfikę współczesnych mediów informacyjnych. Autor rozpatruje kwestię "kultury informacji" (news culture} w odniesieniu do świata współczesnych mediów. W szczególności określa rolę informacji jako nośników treści politycznych, jako dobra ekonomicznego, w którego obrocie pośredniczą nadawcy, odbiorcy oraz reklamodawcy, jak również jako czynnika kształtującego opinię publiczną. Powyższe czynniki: polityczny, ekonomiczny i opiniotwórczy składają się na współczesną "kulturę informacji". Dziennikarze w opinii autora książki nie przedstawiają w swoich opisach obiektywnego obrazu rzeczywistości, zamiast tego przekazują odbiorcom zakodowaną definicję tego, co w ich subiektywnym odczuciu składa się na świat rzeczywisty. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574078