Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Stereotypes Working on the Hospitals
Języki publikacji
Abstrakty
Można wyróżnić różne rodzaje stereotypów ze względu na wybraną wyróżniającą cechę. Stereotypy mogą dotyczyć wszystkich obszarów funkcjonowania człowieka. Wyróżniamy stereotypy płci, stereotypy narodowościowe, stereotypy regionalne, stereotypy etniczne i kulturowe, stereotypy zawodowe, stereotypy wyznaniowe, stereotypy orientacji seksualnych, stereotypy subkultur młodzieżowych, stereotypy rasowe, stereotypy ekonomiczne, stereotypy wiekowe, stereotypy atrakcyjności fizycznej, stereotypy zwierzęce. W organizacjach ze względu na podział pracowników ze względu na przynależność do grupy zawodowej możemy wyróżnić stereotypy zawodowe. I właśnie taka odmiana stereotypu występuje w szpitalach. (fragment tekstu)
The author, in the publication, wanted to show existence of the stereotypes of professional type among workers in environment of the hospitals. These partitions, in the large measure, result from labeling workers from regard on membership to the groups of the medical workers and the auxiliary workers. The analysis one leant on the analysises of the literature and the original researches passed in 3 of a province hospitals. Publication has to show the results of existence of stereotypes and description the universal process of communication oneself among workers in environment burdened with disturbances and with the errors resulting from working of the stereotypes in space of the hospital. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
183--198
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- Adler. N. J., Doktor, R., and Redding, S. G. (1986), From the Atlantic to the Pacific century. Cross-cultural management reviewed, Journal of Management, 12, pp. 295-318.
- Forgas J. P., Bower G. H. (1986), Mood effects on person-perception judgments, Journal of Personality and Cocial Psychology Nr 53, ss. 53-60.
- Kęsy M. (2011), Rola procesu komunikacji w zarządzaniu pracownikami szpitala [w:] Innowacje organizacyjne w szpitalach, J. Stępniewski, P. Karniej, M. Kęsy (red.), Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa, ss. 402-437.
- Malinowska A., Komunikacja społeczna, http://www.edukacja.edux.pl/p-6388-komunikacjaspoleczna. php, z dnia 07.05.2010.
- Olzak S. (1992), The dynamics of ethnic competition and conflict, Stanford University Press, Stanford.
- Rumerlhart D. E., Hinton G. E., McClelland J. L. (1986), A general framework for parallel distributed processing [w:] (red.) D. E. Rumerlhart i inni, Parallel distributed processing, Wyd. MIT Press, Cambridge, ss. 45-76.
- Stankiewicz J. (1999), Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław, s. 13.
- Stangor C., Lynch L., Duan L., Glass B. (1992), Categorization of individuals on the basis of multiple cocial features, Journal of Personality and Cocial Psychology Nr 62, ss. 207-218.
- Stephan W. G., Stephan C. W. (2007), Wywieranie wpływu przez grupy. Psychologia relacji, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne Sp. z o. o., Gdańsk.
- Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 roku oraz Rozporządzenie Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 roku.
- Zakrzewska A. (2010), Kilka słów o stereotypach, Życie Kolorado, 5944 S Monaco Way, Ste.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574092