Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Interpersonal Communication at the Hospital in the Opinion of the Medical Staff. Case Study
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu była próba omówienia procesu komunikacji interpersonalnej między personelem medycznym w szpitalu z perspektywy zatrudnionych tam pracowników. Dla realizacji tego celu przeprowadzono badania empiryczne. Przedmiotem zainteresowania było przede wszystkim zidentyfikowanie, jaką formę przekazu informacji preferuje personel medyczny, jak ocenia on dostęp do informacji w miejscu pracy, czy procesy komunikacji generują konflikty oraz jak atmosfera w miejscu pracy wpływa ich zdaniem na relacje i jakość świadczonych usług. (fragment tekstu)
All employees of the hospital are shaping his image. The dominating role in creating the image of the organization is falling to the correctly functioning internal interpersonal communication. It has a fundamental influence on the quality of provided medical services, a health of patients and a widely comprehended competitiveness of the hospital. Increasingly because the competitiveness of the organization is dependent on information obtained in the process of the communication. An attempt to discuss the process of the interpersonal communication between the medical staff was a purpose of the article at the hospital of employees with the prospect employed there. Above all identifying was an object of the interest, what form of the communication the medical staff prefers, as he is assessing the access to the information on-the-job, whether processes of the communication are generating conflicts as well as how the atmosphere on-thejob affects to relations and the quality of provided services. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
199--210
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Opolski
Bibliografia
- Golińska K. (2008), Komunikacja wewnętrzna w firmie, http://kadry.infor.pl
- Penc J. (2010), Komunikacja i negocjowanie w organizacji, Difin, Warszawa,
- Profesjonalne zarządzanie kadrami w zakładach opieki zdrowotnej (2010), red. Głowacka M.D., Mojs E., ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa,
- Rozwadowska B. (2002), Public Relations - teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa,
- Stor M. (2006), Komunikowanie się w organizacji w: Zarządzanie kadrami, red. Listwan T, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa,
- Szternberg A. (2001), Podstawy komunikacji społecznej w edukacji, Astrum, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574096