PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 7 Firmy rodzinne - współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Kierunki i strategie rozwoju | 355--373
Tytuł artykułu

Wpływ kooperacji na rozwój firm rodzinnych w Polsce - przykładzie E- Energo S.A

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Influence of Cooperation on The Development of the Family Companies in Poland (On The Example of The Company E- Energo S.A. from Łomża)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest zweryfikowanie hipotezy, iż warunkiem sprawnego pokonywania tych ograniczeń jest wzmożona kooperacja firm rodzinnych z innymi podmiotami gospodarczymi, w tym również z dużymi holdingami, ogólnie definiowana jako współdziałanie lub inaczej współpraca przynajmniej dwóch podmiotów, które w ten sposób dążą do lepszej realizacji swoich celów lub osiągnięcia wspólnego celu [Downar 2004, s. 72]. Aby zweryfikować przyjętą hipotezę dokonano jej dezagregacji na dwie hipotezy szczegółowe. Przyjmując za kryterium podział kooperacji ze względu na zasięg geograficzny, wyróżnia się kooperację przedsiębiorstw pionową oraz poziomą. (fragment tekstu)
EN
In the activity of family firms in Poland appears the problem of market expansion. The goal of the present article is to verify the hypothesis, that the main condition of the efficient defeating this restriction is cooperation of family companies with other economic units. In order to verify the accepted hypothesis desegregation of this hypothesis on two detailed hypothesis has been the division of the cooperation on the grounds of range has been established as the main criteria where the vertical and horizontal cooperation has been distinguished. The type of company that works together with selected economic units in the vertical and horizontal cooperation is E- Energo Limited Company from Łomża. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Achleitner A.K., Herman K., Lerner J., Lutz E. (2010), Family Business and Private Equity: Conflikt or Collaboration? The Case of Messer Griesheim, http://papers.ssrn.com/sol3/ papers.cfm?abstract_id=1120222, data dostępu 02.02.2012 r.
  • Aronoff C.E., Astrachan J.H., Ward J.L. (red.) 2002, Family Busines Sourcebook, Ward, Family Enterprise Publishers, Georgia.
  • Ashley- Cotleur K. (1999), Family Business and Relationship Marketing: The Impact of Relationship Marketing in Second Generation Family Business, Frostburg State University, Frostburg, ss. 15.
  • Cygler J. (2009), Kooperacja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Szkoła Główna w Warszawie, Warszawa, ss. 42.
  • Dokument Informacyjny E-Energo S.A. (2010), Warszawa, ss. 44.
  • Dokument Informacyjny Instytutu Szkoleń i Analiz Gospodarczych S.A.(2011), Warszawa, ss. 43.
  • Donnelley R.G. (2002), The Family Business [w:] Aronoff C.E., Astrachan J.H., Ward J.L. (red.), Family Busines Sourcebook, Ward, Family Enterprise Publishers, Georgia, ss. 4.
  • Duliniec A. (2001), Struktura i koszt kapitału w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, ss. 146-147.
  • Downar W. (2004), Rola kooperacji w rozwoju społeczno- gospodarczym, WSZ "Oeconomicus". Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin, ss. 72.
  • Kostecki Artur, Firmy rodzinne na polskim rynku, http://firmyrodzinne.pl/artykuly/firmyrodzinne- na-polskim-rynku, data dostępu 02.02.2012 r.
  • Kowalewska A. (2009), Definicja pojęcia firmy rodzinnej [w:] A. Kowalewska (red.), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce- szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, ss. 52.
  • Kowalewska A. (2009), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce [w:] A. Kowalewska (red.), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce- szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, ss. 56.
  • Kowalewska A. (2009), Podsumowanie [w:] A. Kowalewska (red.), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce- szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa..
  • Kowalewska A. (red.) (2009), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce- szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Krynicki T. J. (2009), Kontekst i cele badania [w:] A. Kowalewska (red.), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce- szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Meredyk K. (2007), Efektywność i czynniki efektywności [w:] K. Meredyk (red.), Ekonomia ogólna, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.
  • Olechowski J., Grzegórska L. (2011), Biznes kwitnie w rodzinie, "Raport Firmy rodzinne Newsweek Polska", nr 3/29/11, ss. 3-5.
  • Overview of Family Business Relevant Issues (2008), KMU Forschung Austria Austrian Institute for SME Research Contract, No. 30- CE- 0164021/00-51, Final Report Vienna.
  • Raport Roczny E- Energo S.A. (2010), Warszawa 2011, ss. 1.
  • Westbrock B. (2004), Horizontal Integration in Markets for Complementary Components and Vertical Product Differentiation: A Case- Based Analysis in The Semiconductor Industry, ss. 10, http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=637641, data dostępu 05.02.2012.
  • http://www.ipp.com.pl/index.php?page=profil&lng=plk, data dostępu 02.11.2011.
  • http://www.klimenergo.pl, data dostępu 03.11.2011.
  • http://www.luxima.com.pl, data dostępu 03.11.2011.
  • http://www.firmybudowlane.pl/firma/1181656671.html, data dostępu 03.11.2011.
  • http://www.zinelholding.pl, data dostępu 03.11.2011.
  • http://www.statsoft.pl/textbook/glosfra_stat.html?h􀄴p%3A%2F%2Fwww.statsoft. pl%2Ftextbook%2Fglose.html, data dostępu 05.02.2012.
  • http://www.newconnect.pl/?page=1045&ph_main_content_start=show&ncc_ index=EEN&id=21487&id_tr=1, data dostępu 03.11.2011.
  • http://www.newconnect.pl/?page=1045&ph_main_content_start=show&ncc_ index=EEN&id=22383&id_tr=1, data dostępu 03.11.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574560

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.