PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 8 Firmy rodzinne - współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Determinanty rozwoju | 45--60
Tytuł artykułu

Polskie gospodarstwa agroturystyczne jako przedsiębiorstwa rodzinne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Family Entrepreneurship in Agritourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego referatu jest diagnoza stanu przedsiębiorstw agroturystycznych w Polsce jako przykładu przedsiębiorstw rodzinnych, ocena ich zachowań rynkowych, przedsiębiorczych i związanych z generowaniem innowacji. Podjęta została również próba określenia wad i zalet biznesu rodzinnego w opinii przedsiębiorstw agroturystycznych. Realizacja powyższych celów oparta została o analizę literatury przedmiotu oraz badania bezpośrednie z wykorzystaniem techniki bezpośredniego wywiadu kwestionariuszowego. (fragment tekstu)
EN
The diagnosis of the state of agritourisitc enterprises in Poland as an example of family entrepreneurship is the fundamental aim of this paper and in particular the evaluation of their market and entrepreneurial behaviour and the behaviour connected with generating innovation. The attempt was undertaken to define the disadvantages and advantages of family business in opinion of agritourisitc enterprises. The above was supported by analysis of the literature and direct examination using the technique of direct interview questionnaire. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Bibliografia
  • Badania firm rodzinnych. Raport końcowy, red. A. Kowalewska, (2009), PARP-PENTOR, Warszawa grudzień.
  • Donckels R., Fröhlich E., (1991), Are family businesses really different? European Experiences from Stratos, Family Business Review, Vol. 42, No. 4.
  • Donelley R., (1964), The family business. Harvard Business Review, Vol. 42, No. 4.
  • Drzewiecki M., (2009), Agroturystyka współczesna w Polsce, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Gdańsk.
  • Firmy rodzinne w polskiej gospodarce - szanse i wyzwania, A. Kowalewska, red., (2009), PARP, Warszawa.
  • Fleming Q., (2000), Tajniki przetrwania firmy rodzinnej, Wyd. One Press Small Business.
  • Gallo M.A, Sven J., (1991), Internationalizing the family business: Facilitating and restraining factors, Family Business Review, Vol. 4, No. 2, ss. 1-8.
  • Gibiec W., (2006), Charakterystyka firm rodzinnych, Cz. 1, Biznes Rodzinny w Polsce, nr 5.
  • Gospodarka, człowiek, środowisko na obszarach wiejskich, (red.) M. Kłodziński, (2001), IRWiR PAN, Warszawa.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., (2004), Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.
  • Kałuża H., (2009), Firmy rodzinne w XXI wieku - specyfika i sukcesja [w:] Ekonomika i organizacja gospodarki żywnościowej, ZN SGGW w Warszawie nr 75.
  • Shapero A., Sokol L., (1982), The social dimensions of entrepreneurship, w: C. Kent, D. Sexton, K. Vesper, Encyklopedia of Entrepreneurship, Engelwood Cliffs, NJ: Prentice-Hill.
  • Skrojny G., (2006), Pokolenia perspektyw i perspektywy pokoleń w biznesie rodzinnym, Biznes Rodzinny w Polsce, Wyzwania i Perspektywy, nr 1.
  • Surdej A., Wach K., (2010), Przedsiębiorstwa rodzinne wobec wyzwań sukcesji, Difin, Warszawa.
  • Sznajder M., Przezbórska L., (2006), Agroturystyka, PWE, Warszawa.
  • Żurowski R., (2008), Overview of Family Business Relevant Issues. Country Fiche Poland, Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem Ekonomicznym, Austrian Institute for SME Research, European Commission, Łódź-Vienna.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574628

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.