PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 2 | 17--23
Tytuł artykułu

Zaangażowanie pracowników jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działalność przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej charakteryzuje przede wszystkim ryzyko i niepewność. Przyszłość przedsiębiorstw można określić jako niepewny układ szans, możliwości i zagrożeń, w którym nie systemy i struktury, ale ludzie - pracownicy i złożone z nich zespoły, ich postawa, zaangażowanie - będą decydować o sukcesie na rynku. Podstawowym czynnikiem kreowania konkurencyjnej siły firmy staje się jej kapitał intelektualny. A zatem sukces przedsiębiorstw (w tym usługowych) zależy głównie od wartości osobowych pracowników, ich wiedzy, kwalifikacji i kreatywności oraz od motywów, którymi kierują się w swoim dążeniu do lepszej pracy, zmian i postępu. W związku z tym umiejętność kierowania uważa się za coraz cenniejszy składnik kompetencji. Menedżerowie starają się zapewnić pracownikom nabywanie nowych umiejętności, wyznaczać nowe zadania i role, czynić bardziej użytecznymi dla klientów, a tym samym dla przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
17--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, WPSB, Kraków 1996, s. 16.
  • P. Louart, Kierowanie personelem w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa 1997, s. 38.
  • E. Masłyk-Musiał, Zarządzanie zmianami w firmie, CIM, Warszawa 1995, s. 72.
  • www.hrm.pl
  • M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, s. 113 i 114.
  • www.accel-team.com
  • www.unm.edu
  • www.toolpack.com
  • www.pittstate.edu
  • www.humanresources.about.com
  • www.ntca.org
  • www.accd.edu
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000, s. 661.
  • M. Juchnowicz, Kadry atutem strategicznym polskich banków, "Bank i Kredyt" 1997, nr 5.
  • S. Kałużny, H. Kałużna, Bankowiec & Klient, Centrum Szkoleniowo-Wydawnicze KWANTUM, Warszawa 1996, s. 58.
  • M. Pluta-Olearnik, Marketing usług, PWE, Warszawa 1994, s. 84 i 85.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574876

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.