PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 2 | 30--34
Tytuł artykułu

Wpływ kraju pochodzenia na wizerunek marek samochodów osobowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek samochodów osobowych w Polsce gwałtownie rozwinął się po 1990 r. W połowie lat 90. na każdy tysiąc mieszkańców Polski przypadało około 200 samochodów (dla porównania odpowiednie wskaźniki wynosiły dla Francji - 430, Anglii - 400). Polska zaczęła jednak nadrabiać dzielący ją od Zachodu dystans zaskakująco szybko - dziś na każde tysiąc mieszkańców przypada już prawie 250 samochodów, co oznacza, że więcej niż co drugie gospodarstwo rodzinne ma samochód. O ile w 1994 r. sprzedano w Polsce nieco ponad 300 tys. nowych aut, to w 2002 r. już ponad 640 tys. W Polsce można zaobserwować znaczącą podaż samochodów. Oferta kierowana do polskiego klienta jest wyjątkowo bogata. Statystyczny Polak decydujący się na zakup auta może wybierać pomiędzy produktami koncernów włoskich, japońskich, francuskich, niemieckich, koreańskich i amerykańskich. Bez trudu można kupić także samochód czeski, rosyjski, a nawet rumuński. Tak szerokie otwarcie rynku wywołało prawdziwą wojnę miedzy producentami, którzy w pogoni za wzrostem sprzedaży obniżają ceny, stosują nadzwyczajne zniżki i wydłużają okres gwarancji oraz oferują dodatkowe pakiety obejmujące korzystne cenowo ubezpieczenie samochodu. Mimo iż w 2000 r. rynek samochodowy gwałtownie się załamał, Polska jest nadal dużym, chłonnym i dalekim od nasycenia rynkiem. Wynika to z faktu, iż samochód stał się nieodłącznym elementem życia większości Polaków. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
30--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • www.automaniak.ky.pl
  • R. Hartmann, Strategische Marketingplanung im Einzelhandel - Kritische Analyse spezifischer Planungsinstrumente, Deutscher Universität Verlag, Wiesbaden 1992, s. 137.
  • J. Szymczak, M. Urbaniak, Wpływ kraju pochodzenia na wizerunek jednostek działających na rynku dóbr produkcyjnych. W: Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach - stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, materiały konferencyjne, Toruń 2002, s. 292.
  • R. Smolski, M. Smolski, E. Stadtmüller, Słownik encyklopedyczny. Edukacja europejska, Wydawnictwo Europa 1999.
  • S. Mynarski, Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa 1990, s. 73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574896

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.