Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Mimo że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na wszelkie manipulacje, to kierowanie przekazów wprost do ich podświadomości wciąż wydaje się skuteczne. W dyskusjach nad przyszłością marketingu, nie tylko kultury, coraz silniej podkreśla się znaczenie emotional branding. W kreowaniu emocjonalnego wizerunku produktu coraz powszechniej upatruje się dzisiaj recepty na słabnące efekty tradycyjnych narzędzi komunikacji marketingowej. Bada się, jakie produkty angażują emocje i oddziałują na uczucia, wskazując, że szczególnie w przypadku dóbr kultury oceny dokonywane przez konsumentów, decyzje zakupu i percepcja działań marketingowych są zależne od czynników emocjonalnych. Jest to szczególnie widoczne w przypadku wytworów kultury popularnej, które stały się narzędziem buntów, wyrażania uczuć i niepokojów społecznych, a także oddziaływania na masy. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Henkel Polska
Bibliografia
- M. Pęczak, Wibracje z okolicy miednicy, "Polityka" 2002, nr 48.
- J. Scheff, Ph. Kotler, Standing Room Only, Boston 1997, s. 325-326.
- J.T. Klapper, The Effects of Mass Communication, New York 1960.
- R. Patoleta, M. Lewicka, Lwy show-biznesu, "Sukces" 2003, luty.
- B. Bussaca, L'analisi del consumatore, Milano 1990, s. 35.
- A. Kłoskowska, Kultura masowa, Warszawa 1964, s. 111.
- M. Sławiński, Ironiczni, nie sceptyczni, "Businessman Magazine" 2002, styczeń.
- F. Colbert, Marketing delle arti e della cultura, Bologna 2000, s. 64.
- Na śmierć szarpidruta, "Polityka", 22 kwietnia 2000.
- IFPI raport The Recording Music Industry in Numbers 2002, Londyn 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575080