Czasopismo
2012
|
13
|
z. 9 Wpływ zarządzania na jakość usług medycznych w ochronie zdrowia - Opinie świadczeniobiorców usług medycznych
|
41--47
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Evaluation Of The Comfort Level Of Patients In Tomaszow Mazowiecki Laryngology Ward
Języki publikacji
Abstrakty
Celem pracy jest przedstawienie opinii pacjentów oddziału laryngologicznego szpitala w Tomaszowie Mazowieckim na temat samopoczucia pacjenta podczas pobytu w szpitalu. Badaniem objęto pacjentów oddziału laryngologicznego szpitala w Tomaszowie Mazowiecki. Badanie przeprowadzono w okresie od 15 lutego do 30 kwietnia 2011 roku. W tym czasie rozdano 102 ankiety. Dla określenia poziomu zadowolenia pacjentów z jakości świadczonych usług przeprowadzono anonimową ankietę "Badanie satysfakcji pacjentów hospitalizowanych w Oddziale Laryngologicznym Szpitala w Tomaszowie Mazowieckim". (fragment tekstu)
Survey among the patients Tomaszow Mazowiecki Laryngology Ward showed their high level of confidence in the staff. Most patients did not know the patient rights and got this information in the hospital ward. Patient opinions about respecting their rights mostly depended on their judgement of medical staff, mostly nurses. 48.1% of the surveyed patients thought that their rights were respected. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
41--47
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
autor
- Centralny Szpital Kliniczny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Uniwersytet Łódzki
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
autor
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Bibliografia
- Podciechowski L., Królikowska A., Hładuńska J., Wilczyński J.: Prawo pacjenta do informacji - aspekty prawne, medyczne i psychologiczne. Przegląd Menopauzalny, 2009/8 (6), s. 308-314.
- Żelichowski M.: Zgoda pacjenta na leczenie - wprowadzenia. Medycyna Praktycznachirurgia, 2010 (1), s. 111-112.
- Zimna T.: Prawa pacjenta. Lekarz Rodzinny, 2009:14 (2), s. 208-211.
- Włodarczyk C., Karkowska D.: O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw pacjenta w Polsce. Dermatologia Praktyczna, 2009: 1 (5), s. 75-81.
- Kozłowska K.B.: Europejska Karta Praw Pacjentów - punkty wspólne i rozbieżności. Standardy Medyczne, 2005: 7, s. 54-58.
- Augustynowicz A.: Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta - próba oceny. Prawo i Medycyna, 2009:11 (4), s. 31-45.
- Maciąg A., Sakowska I., Studia i Materiały- Wydział zarządzania UW, s. 50-62.
- Małecka B.,Marcinkowski J. T. , Probl Hig Epidemiol, 2007/88, s.17-19.
- Sulewska M.: Pamiętajmy o problemach chorych hospitalizowanych. Medycyna Rodzinna, 2008:11 (3), s. 74-76.
- Suliburska-Zielińska K.: Poziom satysfakcji pacjenta wskaźnikiem jakości. Przewodnik Menedżer Zdrowia, 2001 (4), s. 34-35.
- Olszewski A.: Zdrowe relacje w medycynie. Ogólnopolski przewodnik medyczny, 2008 (5), s. 62-64.
- Grzegorczyk G.: Głos pacjenta. Gabinet Prywatny, 2004 (12), s. 67-70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575250