PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | Kulturowe uwarunkowania zarządzania i komunikowania w organizacjach publicznych | 86--99
Tytuł artykułu

Polityka proimigracyjna jako narzędzie budowania reputacji państwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeprowadzone w artykule badanie pozwoliło na wykazanie, że otwarta polityka proimigracyjna jest pozytywnie powiązana z reputacją państwa. Wyniki badań wskazują, że kraje, w których udział imigrantów w społeczeństwie wynosi 10% i więcej, są bardziej otwarte na ich przyjmowanie. W latach 2000-2015 średni udział imigrantów w państwach wzrósł o 2 p.p. i wyniósł ponad 12%. Obecnie udział imigrantów powyżej 10% występuje w 75. krajach [Anholt, 2018b]. Na tej podstawie można stwierdzić, że jeżeli zachowa się ten trend, znaczenie polityki proimigracyjnej państwa, jako narzędzia budowania jego reputacji, będzie wzrastać.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Anholt S. (2006), Sprawiedliwość́ marek: jak branding miejsc i produktów może uczynić kraj bogatym, dumnym i pewnym siebie, Instytut Marki Polskiej, Warszawa.
  • Bradshaw S., Howard P. (2018), Troops, Trolls and Troublemakers: A Global Inventory of Organized Social Media Manipulation, Oxford, University of Oxford.
  • Fombrun Ch., Van Riel C. (1997), The Reputational Landscape, "Corporate Reputation Review", 1-2, s. 5-13.
  • Gołata K. (2013), Teoretyczne aspekty pojęcia reputacja, "Studia Ekonomiczne", nr 157, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, s. 185-193.
  • Kunczik M. (2001), Globalization. News Media, Images of Nations and the Flow of International Capital with Special Reference to the Role of Rating Agencies, IAMCR Conference, Singapore.
  • Lee S., Yoon Y. (2010), Return on Investment (ROI) of International Public Relations: A Country-level Analysis, "Public Relations Review", 36, s. 15-20.
  • Leszczyński M. (2018), Międzynarodowe public relations jako narzędzie konkurencyj-ności gospodarki na przykładzie Polski (niepublikowana rozprawa doktorska).
  • Leszczyński M. (2019), Międzynarodowe public relations jako narzędzie konkurencyj-ności gospodarki, Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, Poznań.
  • Mazzucato M. (2013), The Entrepreneurial State: Debunking Public vs Private Sector Myth, Anthem Press, London.
  • Nye J. (2004), Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs, New York.
  • Olins W. (2000), Why Companies and Countries are Taking On Each Other's Roles, "Corporate Reputation Review", No. 3(3).
  • Reputation Isntitute (2018), Country Reptrak 2018.
  • Szondi G. (2008), Filary zarządzania reputacją: dyplomacja publiczna w Europie Wschodniej z perspektywy public relations [w:] B. Ociepka (red.), Dyplomacja pu-bliczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Zerfass A., Tench R., Verhoeven P., Verčič D., Moreno A. (2018), European Communi-cation Monitor 2018. Strategic Communication and the Challenges of Fake News, Trust, Leadership, Work Stress and Job Satisfaction. Results of a Survey in 48 Countries, EACD/EUPRERA, Quadriga Media Berlin, Brussels.
  • Anholt S. (2018a), Good Country Index, https://goodcountry.org (dostęp: 8.08.2018).
  • Anholt S. (2018b), The Global Vote, https://goodcountry.org/global-vote (dostęp: 10.06.2018).
  • Bank Światowy (2018), International Migrant Stock, https://data.worldbank.org/ indicator/SM.POP.TOTL?view=chart (dostęp: 8.08.2018). Bank Światowy (2018a), International Migrants Stock - % of Population, https://data. worldbank.org/indicator/SM.POP.TOTL.ZS?view=chart (dostęp: 8.08.2018).
  • Bank Światowy (2018b), Refugee Population by Country or Territory of Asylum, https:// data.worldbank.org/indicator/SM.POP.REFG?view=chart (dostęp: 8.08.2018).
  • Bank Światowy (2018c), Population - Total, https://data.worldbank.org/indicator/SP. POP.TOTL (dostęp: 8.08.2018).
  • Barcelona Centre for International Affairs i Migration Policy Group (2015), Migrant Integration Policy Index 2015, http://www.mipex.eu (dostęp: 2.08.2018).
  • Buhmann A. (2016), The Constitution and Effects of Country Images. Theory and Measurement of a Central Target Construct in International Public Relations and Public Diplomacy, "Studies in Communication Sciences", 16, s. 182-198, http://dx.doi. org/10.1016/j. scoms.2016.10.002.
  • Child I., Doob M. (1943), Factors Determining National Stereotype, "Journal of Social Psychology", 17, 203-219, https://doi.org/10.1080/00224545.1943.9712278.
  • Dinnie K. (2003), Country-of-origin 1965-2004: A literature review. Brand Horizons, http://www.brandhorizons.com/papers/Dinnie_COO_litreview.pdf (dostęp: 8.08.2018).
  • Edelman (2018), 2018 Edelman Trust Barometer, http://cms.edelman.com/sites/ default/files/2018-02/2018_Edelman_Trust_Barometer_Global_Report_FEB.pdf (dostęp: 8.08.2018).
  • Feige S. (2016), Studie «Swissness Worldwide 2016»: Die SchweizimhartenWettbewerb, https://ifm.unisg.ch/2016/07/14/studie-swissness-worldwide-2016-die-schweiz-im-harten-wettbewerb/ (dostęp: 7.08.2018).
  • Joshua Project (2018), Joshua Project 2018, https://joshuaproject.net (dostęp: 3.08.2018).
  • Pew Reserach Center (2016), In views of Diversity, Many Europeans are less positive than Americans, http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/07/12/in-views-of-diversity-many-europeans-are-less-positive-than-americans/ (dostęp: 5.08.2018).
  • Pew Research Center (2016a), European Opinions of the Refugee Crisis in 5 Charts, http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/09/16/european-opinions-of-the-refugee -crisis-in-5-charts/ (dostęp: 8.08.2018).
  • US News (2017), 2017 Best Countries, https://www.usnews.com/news/best-countries (dostęp: 10.12.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575552

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.