PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 10 Marketing sportowy wyzwaniem dla miast i regionów | 43--62
Tytuł artykułu

Sponsoring sportowy jako skuteczny instrument komunikacji w zarządzaniu wizerunkiem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sports Sponsorship as an Effective Communication Tool in the Management of the Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie jak istotną rolę odgrywa  sponsoring  ze  szczególnym  uwypukleniem  sponsoringu  sportowego  jako skuteczny instrument komunikacyjny wspierający proces zarządzania wizerunkiem. (fragment tekstu)
EN
This article has been devoted to the issue of sponsorship as an effective instrument for supporting the development of marketing communication image of the companies. The text analyzed in detail, conditioning components to create a positive image. Principles of the mechanism of communication, indicated the role and importance of the brand, as part of the unifying process of building the image have been explained. Article presents role and place of sponsorship as a marketing communication tool. Against this background use of sponsorship signs in the area of sports communication emphasizing its magnetism has been indicated. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Altkorn J., Kramer T. (red.), Leksykon marketingowy, Wyd. PWE, Warszawa 1998.
  • Baruk A. I., Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców? Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Wyd. TNOiK, Toruń 2006.
  • Bernstein D., Company Image and Reality. A Critique of Corporate Communications, Wyd. Holt, Rinehart and Winston, London 1984.
  • Blythe J., Komunikacja marketingowa, Wyd. PWE, Warszawa 2002.
  • Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Wyd. Poltex, Warszawa 2002.
  • Cenker E.M., Public Relations, Wyd. WSB, Poznań 2007.
  • Crowely M.G., Prioritising the Sponsorship Audience, "European Journal of Marketing", 11/ 1991.
  • Datko M., Sponsoring jako narzędzie promocji, "Marketing i rynek" 1995, 7-8/ 1995.
  • Datko M., Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Wyd. WSKiZ w Poznaniu, Poznań 2003.
  • Emeryt C., Olympic Seal of Approval, The San Francisco Chronicle, 02.09.2000, D1.
  • Frąckiewicz E., Karwowski J., Karwowski M., Rudawska E., Zarządzanie marketingowe, Wyd. PWE, Warszawa 2004.
  • Grzeszczak A., Sponsor z dyscypliną, "Polityka", 17 (2804)/ 2011.
  • Harvey B., Measuring the Effects of Sponsorships, "Journal of Advertising Research", 1/2001
  • Hoek J., Gendall P., Jeffcoat M., Orsamn D., Sponsorship and Advertising: A Comparasion of Their Effects, "Journal of Marketing Communications", 3/1997.
  • Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, Wyd. PWE 2001.
  • Klisiński J., Marketing w biznesie sportowym, Wyd. WSEiA w Bytomiu, Bytom 2008.
  • Knecht Z., Racjonalne public relations, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2005.
  • Kotler PH., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Kramer T., Podstawy marketingu, Wyd. PWE, Warszawa 2000.
  • Kropielnicki K., Mruk H., Matecki P., "Marketing dla sportu", Wyd. Sport & Business Foundation, Poznań 2006
  • Langae W., Sport Sponsorship and Marketing Communications. A European Perspective, Pearson Education Ltd. Edinburgh Gate, Harlow, Essex.
  • Lee M.S., Snadler D.M., Shani D., Attitiudal Constructs Towards Sponsorship. Scale Development Using Three Global Sporting Events, "International Marketing Review", 3/1997.
  • Mason K., How Corporate Sport Sponsorship Impacts Consumer Behavior, "The Journal of America Academy of Business", Cambridge, 2005/1.
  • Meenaghan J.A., The Role of Sponsorship In the Marketing Communication Mix, "International Journal of Advertising", 10(1)/1991.
  • Mruk H., Komunikowanie się w marketingu, Wyd. PWE, Warszawa 2004.
  • Pilarczyk B., Komunikowanie się w marketing, Wyd. PWE, Warszawa 2004.
  • Polakowska - Kujawa J., Kujawa M., Sponsoring. Aspekty prawne i gospodarcze, Wyd. Poltex, Warszawa 1994.
  • Quester P., Ferrelly Y.E., Brand Association and Memory Decay Effects of Sponsorship: The Case of the Australian Formula One Grand Prox, "Journal of Products & Brand Management", 6/1998.
  • Ries S., Driving Business Through Sport 2, "International Marketing Reports", Londyn 2007.
  • Rybarczyk J., Wpływ sponsoringu sportowego na zachowania nabywcze kibiców, "Marketing i rynek", 5/2010.
  • Rydel M., Komunikacja marketingowa, Wyd. ODiDK, Gdańsk 2001.
  • Stecki L., Sponsoring, Wyd. TNOiK, Toruń 2000.
  • Sznajder A., Marketing sportu, Wyd. PWE, Warszawa 2008.
  • Szulce H., Janiszewska K., Zarządzanie marką, Wyd. AE, Poznań 2006.
  • Szymańska A., Public Relations, Oficyna Wyd. "UNIMEX", Wrocław 2005.
  • Szymoniuk B., Komunikacja marketingowa instrumenty i metody, Wyd. PWE, Warszawa 2006.
  • Thjomoe H.M., E.L. Olson, P.S. Bronn, Decision - ma king Process Surrounding Sponsorship Activities, "Journal of Advertising Research", 6/2002.
  • Tribou G., Sponsoring Sportif, 2e Edition, Wyd. ECONOMICA, Paryż 2004.
  • Urbanek G., Zarządzanie marką, Wyd. PWE, Warszawa 2002.
  • Wiktor J.W., System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wyd. PWN, WarszawaKraków 2001.
  • Wojcik K., Public Relations od A do Z, Wyd. Placet, Warszawa 1997.
  • Zaborowska M., Sztuka Public Relations, Wyd. Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006.
  • Zawadzka A.M., Dlaczego przywiązujemy się do marki?, Wyd. GWP, Gdańsk 2006.
  • Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Wyd. PWE, Warszawa 1996.
  • Żurawik W. (red.), Marketing. Podstawy i kontrowersje, Wyd. UG, Gdańsk 2005.
  • Żyminkowski T., Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. AE, Poznań 2000.
  • http://www.devilpage.pl
  • http://www.marketingsportowy.pl
  • http:/www.powerssponsorship.com
  • http://www.premierleague.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575658

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.