PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | R. 17, nr 1, cz. 1 | 155--166
Tytuł artykułu

Poprawność polityczna jako antybodziec działalności marketingowej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Political Correctness as an Anti-Stimulant of Marketing Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono pojęcie poprawności politycznej, sposoby konkurowania przedsiębiorstw oraz zanalizowano, w jaki sposób poprawność polityczna wpływa na działalność marketingową przedsiębiorstw. W pierwszej części przedstawiono rozwój pojęcia "poprawność polityczna", historię oraz współczesne znaczenie tego wyrażenia. Podkreślono istotę społeczeństwa informacyjnego we współczesnym świecie oraz zjawisko mieszania się kultur, przez co uniknięcie obrażania uczuć mniejszości jest coraz trudniejsze. W drugiej części opisano sposoby konkurowania przedsiębiorstw między sobą o klienta - istotę konkurowania ceną, jakością, różnicowaniem produktu oraz marketingiem. W części trzeciej pokazano przykłady reklam, które zostały uznane za kontrowersyjne z jakiegoś powodu zarówno w Polsce, jak i poza granicami tego kraju. Opisano, jaki wywarły one efekt w społeczeństwie i jak wpłynęły na wizerunek marki. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the concept of political correctness, ways of compiling enterprises and how the political correctness affects the marketing activities of them. The first chapter presents the development of the term "political correctness", history and the contemporary meaning of this expression. The essence of the information society in the modern world and the phenomenon of mixing of cultures was emphasized. Also, how makes it increasingly difficult to avoid insulting minority feelings was described. The second chapter presents ways for companies to compete with each other for a client. The essence of competition for price, quality, product differentiation and marketing was presented. The third chapter shows examples of advertisements that have been considered controversial for some reason both in Poland and abroad. It describes what effect they have had on society and how they affected the image of the brand. (original abstract)
Rocznik
Strony
155--166
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bralczyk J., https://www.youtube.com/watch?v=8aovH3UwPWE, dostęp: 24.02.2019.
  • Falk K.R., Nielsen R.K. (2018), Political correctness in online settings: a public-centric exploration of the representation of minorities in advertising, Aalbrorg University, The School of Culture and Global Studies.
  • Gay Advertisement
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575984

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.