PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 3 (29) | 133--153
Tytuł artykułu

Wykorzystanie aplikacji mobilnych w procesie komunikacji marketingowej przez linie lotnicze

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Mobile Applications by Airlines in the Process of Marketing Communications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Branża lotnicza stanowi wyzwanie dla specjalistów od marketingu ze względu na dużą dynamikę podawania informacji. Linie lotnicze dążą do coraz bardziej efektywnej komunikacji z pasażerem. Specyfika tej branży stanowi również wyzwanie dla deweloperów aplikacji mobilnych, którzy aktualizują je częściej niż aplikacje firm z innych branż. Celem artykułu będzie omówienie procesów budowania relacji, skutecznej komunikacji z klientem na rynku pasażerskich usług lotniczych przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych. Problem ten nie stanowił do tej pory przedmiotu zarówno studiów literaturowych jak i badań empirycznych. Materiałami źródłowymi opracowania będą dostępna literatura przedmiotu, własne analizy oparte na źródłach wtórnych, a także badania empiryczne realizowane wśród pasażerów. (abstrakt oryginalny)
EN
The airline industry constitutes a challenge for marketing specialists due to high dynamics of provision of information. Airlines strive to communicate more and more effectively with the passenger. The specific character of the branch also constitutes a challenge for mobile application developers, who update them more often than applications of companies from other branches. The goal of this article will be discussing the processes of building relations, efficient communication with clients on the market of passenger airline services using mobile applications. Up till now this problem hasn't been the subject of both literature studies and empirical research. Source materials for the work will be available literature on the subject, own analyses based on secondary sources, as well as empirical studies conducted among passengers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
133--153
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Baczko, T. (2011). Ponad granicami. Innowacyjna dynamika sektora lotniczego. W: Baczko T. (red.). Raport o innowacyjności sektora lotniczego w Polsce w 2010 roku. Warszawa, Wydawnictwo KeyText,.
  • Brzezińska-Waleszczyk, M. (2015). Dobre praktyki w komunikacji marek w mediach społecznościowych. Studia Medioznawcze nr 4 (63).
  • Conrady, R., Fichert, F., Sterzenbach, R. (2013). Luftverkehr. Betriebswirtschaftliches Lehr - und Handbuch. Monachium: wyd. Oldenbourg Verlag.
  • Czarnecki, A., Korsak, R. (2000). Planowanie mediów w kampaniach reklamowych. Warszawa: PWE.
  • Duncan, T., Moriarty, S.E. (1998). A Communications-Based Marketing Model for Managing Relationships. Journal of Marketing Vol. 62, No. 2.
  • Falls, J., Deckers, E. (2013). Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę. Gliwice: Helion.
  • Florido-Benitez, L. (2016). Analysis of the Impact of Mobile Marketing on Passenger Experience and Satisfaction at the Airport. International Journal of Innovation, Management and Technology, Vol. 7, No. 1.
  • Florido-Benitez, L. (2015). The effects mobile of applications as a marketing tool in airport infrastructure and airlines. Int. J. Leisure and Tourism Marketing, Vol. 4, Nos. 3/4.
  • Florido-Benitez, L. (2016). The impact of mobile marketing in airports. Journal of Airline and Airport Management, 6 (1).
  • Frąckiewicz, E. (2015). Rola marketingu mobilnego w rozwoju przedsiębiorstwa. Studia i prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 39, T. 2, Szczecin
  • Grabińska, E., Grabowski, S. (2016). Nowe technologie na rynku przewozów lotniczych. Ekonomiczne Problemy Turystyki 2 (34).
  • Iwińska-Knop, K., Szymczak, A. (2017). Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej polskich portów lotniczych. Handel Wewnętrzny, vol. 63, nr. 3 (368) /2.
  • Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the Word, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons No. 53 (1).
  • Kotler, Ph., Kartajaya, H., Setiawa, I. (2010). Marketing 3.0. Warszawa: MT Biznes.
  • Kowalska, M. (2007) Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu. Toruń: Wyd. A. Marszałek.
  • Mruk, H. (2004). Komunikowanie się w marketingu, Warszawa: PWE.
  • Nowak, W.P. (2001). Media planning. Kraków: Marketingowy Dom Wydawniczy Proteus.
  • Prałat, E. (2013). M-commerce - rozwój na świecie i w Polsce. W: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  • Scharl, A., Dickinger, A., Murphy, J. (2005). Diffusion and Success of mobile marketing. Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 4, Iss 2.
  • Szymczak, A. (2014). Formy skutecznej komunikacji marketingowej pomiędzy linią lotniczą a klientem. W: (red.) M. Szala, Rola zarządzania, marketingu i ekonomii we współczesnych przedsiębiorstwach. Lublin: Politechnika Lubelska.
  • Wiktor, J. (2001), Teoretyczne podstawy systemu komunikacji marketingowej. Świat Marketingu 11.
  • Wrzosek, W. (2012). Strategie marketingowe. Warszawa: PWE.
  • Wyrwisz, J. (2016). Aktywność marki miasta w obszarze marketingu mobilnego. Marketing i Zarządzanie, nr 4.
  • Airport Social Media Marketing - Advance http://www.aci.aero/Global-Training/Training-Information/Course-Categories/Economics/Airport-Social-MediaMarketing-Strategy--Advanced
  • Amadeus - The always-connected traveler: How mobile will transform the future of air travel - http://www.amadeus.com/web/binaries/1333089230782/blobheader=application/pdf&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadervalue1=inline +filename Always+Connected+Travler_REAL+US+VERSION.pdf
  • Baranowska-Skimina A., Marketing mobilnu w Polsce w 2014 roku, http://www.egospodarka.pl/110959,Marketing-mobilny-w-Polsce-2014,1,39,1.html
  • Drummond M., 5 Things You Need to Know About Airline Mobile Marketing, https://w3.accelya.com/blog/5-things-you-need-to-know-about-airline-mobilemarketing
  • Report on the aviation market in Poland (2009) http://www.paiz.gov.pl/files/?id_plik=12129
  • Social Media Customer Service in the Travel Industry - http://kwaliteit.toerismevlaanderen.be/sites/default/files/atoms/files/Skift-TravelMedia-Social-Media-CustomerService.pdf
  • Social Media for Airline Industry - http://www.niit-tech.com/sites/default/files/Social Media in Airline Industry(ISG)_0.pdf
  • http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/lotnisko-chopina-gigantem-mediow-spolecznosciowych-28010.html (28.05.2018).
  • https://poznajprogramowanie.pl/aplikacje-mobilne-porownanie-technologii/ (28.05.2018).
  • http://jestem.mobi/2012/04/aplikacje-mobilne-vs-serwisy-mobilne-co-lepsze-dla-klientow-bankowosci (28.05.2018).
  • https://news.klm.com/klm-offering-airport-navigation-service/ (10.07.2018).
  • http://www.mmaglobal.com/about/faqs (12.07.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171576808

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.