PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 4 (30) | 91--114
Tytuł artykułu

Student jako beneficjent programów stażowych finansowanych ze środków Unii Europejskiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Student as the Beneficiary of the Internship Programs Founded by the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wymagania pracodawców stawiane absolwentom uczelni wyższych w czasach dynamicznych zmian i wyzwań rynku, potrzeba dopasowania wiedzy, umiejętności i kompetencji studentów i absolwentów do potrzeb przedsiębiorstw stanowią dla uczelni wyższych nowe wyzwana w zakresie współpracy z praktyką gospodarczą. Student staje się coraz częściej beneficjentem projektów stażowych finansowanych z różnych źródeł, nie tylko ze środków własnych przedsiębiorstw, lecz również wspieranych z budżetów Unii Europejskiej. Artykuł przedstawia perspektywę studenta jako bezpośredniego beneficjenta projektów stażowych realizowanych przez uczelnię wyższą i pracodawców, jak również podejmuje próbę stworzenia rekomendacji dla podmiotów realizujących projekty stażowe zorientowanych na uzyskanie wysokich wyników satysfakcji wszystkich uczestników projektu. (abstrakt oryginalny)
EN
Requirements for university graduates defined by employers in times of dynamic changes and challenges of the market, the need to adapt the knowledge, skills and competences of students and graduates to the needs of companies constitute new challenges for universities in the area of cooperation with business. The student is becoming more and more often the beneficiary of internship projects financed from various sources, not just with companies' own funds, but also supported with funds from the European Union. The article presents the perspective of the student as a direct beneficiary of internship projects carried out by universities and employers and attempts to create a recommendation for entities carrying out internship projects aimed at achieving high levels of satisfaction among all project participants. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--114
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bryła, P., Jurczyk, T., Domański ,T. (2013). Korzyści współpracy uczelni wyższych z otoczeniem gospodarczym - próba typologii. Marketing i rynek, 4, s. 14-19.
  • Kraśniewski, A. (2009). Proces boloński to już 10 lat. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
  • Mazurek, G. (2016). Współczesne trendy w globalnej edukacji i ich wpływ na umiędzynarodowienie szkół wyższych - wybrane aspekty. W: Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty. Edition: 1 Publisher: Dom Wydawniczy Elipsa Editors: B. Siwińska, G. Mazurek Warszawa.
  • http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/opportunities/traineeships-students_pl (odczyt 2.09.2018).
  • https://bip.parp.gov.pl/praktyki-w-parp (odczyt 2.09.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171576920

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.