PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 6 tom 2 | 138--148
Tytuł artykułu

Zachowania e-nabywców dokonujących zakupów on-line i off-line

Warianty tytułu
Buying Behaviour of the e-Customers Purchasing Online and Offline
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba przybliżenia specyfiki zachowań nabywczych z perspektywy e-klientów dokonujących zakupów zarówno off-line, jak i w handlu internetowym. W świetle dokonywanych wyborów konsumenckich zbadano, które kategorie produktów cieszą się większą popularnością wśród e-nabywców w przypadku zakupów w sklepach internetowych oraz w sklepach tradycyjnych. Przeanalizowano czynniki motywujące do zakupów oraz problemy, które napotykają nabywcy w procesie zakupowym on-line. Część rozważań poświęcono omówieniu występowania zjawiska określanego mianem efektu ROPO i odwróconego ROPO. Podstawę prowadzonych rozważań stanowiły źródła wtórne i pierwotne. W przypadku tych drugich, były to przede wszystkim wyniki własnych badań empirycznych, zrealizowanych w grupie młodych e-nabywców w 2017 roku. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article was an attempt to bring closer the specificity of buyers' behaviour from the perspective of e-customers purchasing both offline and online. In the light of consumers' choices, it was examined which product categories are more popular when shopping online and in traditional stores. The motivating factors as well as the problems faced by buyers in the online shopping process were analysed. Part of the discussion referred to the so-called ROPO and inverted ROPO phenomenon. The basis for the informed reflection was both secondary and primary sources, including the results of the empirical studies carried out among young econsumers in 2017. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
138--148
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bartczak K. (2016), Bariery rozwojowe handlu elektronicznego, Wydawnictwo Exante, Wrocław.
  • E-commerce w Polsce 2012 w oczach internautów. Gemius dla e-Commerce Polska (2012), http://www.ecommercepolska.pl/files/7614/0732/8357/Raport-E-commerce-w-Polsce-2012-w-Oczach-Internautow.pdf [dostęp: 29.12.2017].
  • E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska (2017), https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html [dostęp: 30.11.2017].
  • Gębski J., Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A. (2017), Wpływ Internetu na zachowania współczesnych konsumentów wobec żywności, "Handel Wewnętrzny", nr 2(367).
  • Gracz L., Ostrowska I. (2014), Młodzi nabywcy na e-zakupach, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Gregor B., Gotwald-Feja B., Łaszkiewicz A. (2017), E-commerce a zachowania konsumentów, (w:) Bartosik-Purgat M. (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia zachowania, One Press Helion, Gliwice.
  • Jasiński J. (2016), Specyfika biznesu w internecie, (w:) Dutko M. (red.), Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Lewicki M. (2018), E-handel w Polsce - stan i perspektywy rozwoju, , "Handel Wewnętrzny", nr 4(375), tom I.
  • Łapińska J., Kądzielawski G. (2018), Bariery zakupu produktów farmaceutycznych przez Internet, "Handel Wewnętrzny", nr 4(375), tom I.
  • Mazurkiewicz P. (2018a), Coraz więcej Polaków robi zakupy w internecie, "Rzeczpospolita", 09.02.
  • Mazurkiewicz P. (2018b), E-giganci otwierają sklepy, "Rzeczpospolita", 03.01.
  • Mącik R. (2015), Substytucyjność i komplementarność fizycznego i wirtualnego kanału zakupu", "Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia", nr 49(1).
  • Pacut M. (2016), Zachowania nabywcze polskich e-konsumentów na rynku, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 43, t. 3.
  • de Pourbaix P. (2013), Internet jako kanał dystrybucji, "Handel Wewnętrzny", nr 3.
  • Skorupska J. (2017), E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wołoszyn A., Stanisławska J. (2016), Wybrane aspekty konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 43/3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171576982

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.