PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 2 (32) | 77--106
Tytuł artykułu

Marketing dla organizacji naukowych - perspektywy i pytania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing for Science Based Organizations - Perspectives and Questions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing dla organizacji badawczych i naukowych jest złożony i niezbyt dobrze zrozumiały, szczególnie dla środowisk badawczych, naukowych i technicznych. Niniejszy artykuł przedstawia koncepcyjne ramy dla naukowców w organizacjach badawczych i naukowych, które pozwalają im myśleć o funkcjach marketingowych i sprzedażowych ich organizacji oraz związanych z nimi procesach. NASA, jedna z najbardziej udanych organizacji badawczych na świecie, która umieściła dwóch amerykańskich astronautów na księżycu w ciągu około 8 lat, nie ma długiej historii badań. Rola organizacji badawczych i naukowych XXI wieku w tworzeniu dobrobytu społecznego, organizacyjnego i indywidualnego jest badana w ramach konceptualnych procesu tworzenia dobrobytu wirtualnego. Badane są dwie formy wewnętrznego konfliktu kulturowego w organizacji: zewnętrzne konflikty kulturowe pomiędzy potencjalnymi klientami i organizacją technologiczną oraz wewnętrzny konflikt pomiędzy naukowcami i menedżerami ekonomicznymi. Marketing strategiczny jest adresowany i obejmuje potrzeby rynku, segmentację rynku, wybór rynku docelowego oraz pozycję organizacji w stosunku do rynku docelowego i konkurencji. Wyodrębniono marketing taktyczny (sprzedaż AKA) i jego elementy - produkt, cenę, promocję, dystrybucję fizyczną, a co najważniejsze - personel. Podkreśla się integrację wszystkich elementów marketingu strategicznego i taktycznego w spójną całość. Dodatkowo stawia się kilka pytań marketingowych i sprzedażowych, aby ułatwić samoocenę organizacji badawczych i technologicznych. (abstrakt oryginalny)
EN
Marketing for research and science-based organizations is complex and not well understood; especially by the research, scientific, and technical communities. This paper presents a conceptual framework for scientists in research and science-based organizations to think about their organization's marketing and sales functions, and related processes. NASA, one of the world's most successful research organizations, which put two American astronauts on the moon in approximately 8 years, is briefly explored. The role of 21st Century research and science-based organizations in creating societal, organizational, and individual wealth is examined via a conceptual framework of the virtuous wealth creation process. Two forms of intrinsic organizational cultural conflict are examined; the external cultural conflicts between potential customers and the technology organization, and the internal conflict between scientists and economic managers. Strategic marketing is addressed and consists of market need, market segmentation, choosing a target market, and the organization's position relative to the target market and competition. Tactical marketing (AKA sales) and its elements are delineated - product, price, promotion, physical distribution, and most importantly - personnel. The integration of all elements of strategic and tactical marketing into a cohesive whole is underscored. Additionally, several marketing and sales questions are posed to facilitate self-assessment by research and technology-based organizations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
77--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • IC2 Institute, University of Texas, Austin, Teksas, Stany Zjednoczone
  • Facebook, Austin, Teksas, Stany Zjednoczone
Bibliografia
  • American Marketing Association (2018). https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx
  • Data Market (Grudzień 5, 2018). DataMarket: https://datamarket.com/data/set/1xdu/gdp-per-capita-constant-us-millions
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171577214

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.