PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 2(46) | 7--18
Tytuł artykułu

Coworking - nowy produkt dla pasażera kolei

Warianty tytułu
Coworking - New Services for Railway Passengers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PKP SA jako firma, która zapewnia rozwiązania zaspokajające ważne społecznie potrzeby podróżnych, analizuje możliwości wdrażania usług będących wynikiem nowego ekonomicznego trendu - ekonomii współdzielenia. W artykule zaprezentowano historię i założenia tego trendu konsumenckiego, rolę i znaczenie dworców kolejowych oraz ich przewagi konkurencyjne jako lokalizacji właściwych do oferowania tego typu usług. Skonfrontowanie profilu pasażera kolei i jego oczekiwań z innowacyjnymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku pozwala na rozwój nowych produktów i usług, m.in. coworkingu, w rozumieniu miejsc, w których możliwy jest krótkoterminowy najem biurka albo sali konferencyjnej. Przeprowadzone badania wśród pasażerów PKP IC SA pokazują duży potencjał biznesowy usługi oraz możliwość wpływu na wizerunek i na markę PKP, która będzie ulegała zmianom w zależności od zapewnionego standardu usługi.(abstrakt oryginalny)
EN
PKP SA, while providing solutions meeting traveller's social needs, examines the possibility of develop-ment of new services, which are a result of the new economic trend - sharing economy. This essay presents the history and concept of the aforementioned trend, the role and the significance of railway stations, and their advantages as a location for this type of service. Confronting the passengers' profile and expectations with innovative solutions allows to develop new products and services. Research carried out among the passengers of PKP Intercity SA shows great business potential for coworking spaces and its potential im-pact on the image of railway and the brand itself, which will gradually change depending on the provided service standard.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
  • PKP SA
Bibliografia
  • Buras, T., Pilch, J., Yankilevich, I., Czarnecki, D., Kowa, K., Wojtczak, W. (2018). Elastyczne miejsca pracy w Polsce, vol. 2. Pobrane z: http://www.savills.pl/_news/article/112850/239056-0/3/2018/raport-elastyczne-miejsca-pracy-w-polsce.
  • CBOS (2017). Korzystanie z telefonów komórkowych. Pobrane z: https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2017/K_099_17.PDF.
  • Coworking Poland (2018). Coworking w Polsce 2018 - trendy, rozwój, perspektywy. Pobrane z: http://www.coworkingpoland. pl/coworking-w-polsce-2018/.
  • Deskmag (2018). The 2018 Global Coworking Survey. Pobrane z: http://www.deskmag.com/en/background-of-the-2018- global-coworking-survey-market-research.
  • Foertsch, C. (2016). Coworking Forecast. Pobrane z: http://www.deskmag.com/en/2016-forecast-global-coworking-survey- results.
  • Hamari, J., Sjoklint, M., Ukkonen, A. (2015). The Sharing Economy: Why People Participate in Collaborative Consumption. Pobrane z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/asi.23552.
  • Jones, D., Sundsted, T., Bacigalupo, T. (2009). I'm outta here! How co-working is making the office obsolete. Austin: NotanMBA Press.
  • Kotler, P. (1994). Marketing. Warszawa: Gebethner i Ska.
  • Łuba, P, Senger, K., Kwiatkowski, B., Tomkiewicz, E. (2016). (Współ)dziel i rządź! Twój nowy model biznesowy jeszcze nie istnieje. Pobrane z: https://www.pwc.pl/pl/pdf/ekonomia-wspoldzielenia-1-raport-pwc.pdf.
  • Moksa, M. (2018). Co-working w Polsce 2018. Pobrane z: http://o4.network/wp-content/uploads/2018/03/Coworkingi-w- Polsce-raport-2.pdf.
  • Oldenburg, R. (1999). The great good place: cafes, coffee shops, bookstores, bars, hair salons, and other hangouts at the heart of a community. Cambridge: Da Capo Press.
  • PKP (2014). Eksploracyjne badanie użytkowników dworców kolejowych.
  • PKP (2016). Badanie satysfakcji z podróży w pociągach PKP Intercity.
  • PKP (2017a). Raport roczny Grupy PKP 2017.
  • PKP (2017b). Strategia PKP SA na lata 2016-2020 (z perspektywą do 2023 r.).
  • PKP (2018). Potencjał usługi coworkingu na dworcach kolejowych PKP SA.
  • Spinuzzi, C. (2012) Working alone, together: Coworking as emergent collaborative activity. Journal of Business and Technical Communication, 26 (4), 399-441.
  • Stachura, P., Kuligowska, K. (2018). Coworking - geneza zjawiska i perspektywy rozwoju. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin - Polonia vol., sectio H, 52 (2), 154-160.
  • Taczalska, A. (2017). Rozwój biur coworkingowych na świecie i w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem Krakowa. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 35 (3), 137-166.
  • Vejlgaard, H. (2008). Anatomy of trend. New York: McGraw-Hill.
  • Włodarczyk-Śpiewak, K. (2011). Konsumpcja jako przedmiot badań ekonomicznych. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 3, 63-80.
  • Ziobrowska, J., Kalina-Prasznic, U. (2017). Sharing economy jako nowy trend konsumencki. Pobrane z: http://www.bibliotekacyfrowa. pl/publication/83823 (2018).
  • Zuba-Ciszewska, M. (2016). Zaufanie w tworzeniu wartości spółdzielni. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 259, 178-184.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171577436

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.