PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 246 | 7--17
Tytuł artykułu

Kreatywne przemysły w kreatywnej aglomeracji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creative Industries in Creative Agglomeration
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przemysł kreatywny w aglomeracji twórczej. Artykuł zawiera rozważania związane z aglomeracją kreatywną i branżami kreatywnymi. Pokazuje także sektor gospodarki kreatywnej w Aglomeracji Górnośląskiej oraz w Katowicach. To pierwsze takie uznanie gospodarki kreatywnej w polskich warunkach.(abstrakt oryginalny)
EN
Creative Industries in Creative Agglomeration. The paper contains considerations relating to the creative agglomeration and the creative industries and it shows sector of the creative economy in the Upper Silesian Agglomeration as well as in Katowice. This is the first such recognition of the creative economy in Polish conditions.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Creative Economy. Report, 2008, United Nations, UNCTAD, Statistical Annex Economy of Culture in Europe, Chapter III, Mapping out the Economy of Culture in Figures.
  • 2. Fesel B., Söndermann M., 2007, Culture and Creative Industries in Germany. German Commission for UNESCO, Bonn.
  • 3. Howkins J., 2001, The Creative Economy. How People Make Money from Ideas. Allen Lane, London.
  • 4. Klasik A. (red.), 2008, Aktywność przedsiębiorcza i konkurencyjność ekonomiczna miast w procesie restrukturyzacji aglomeracji miejskich. Wyd. AE, Katowice.
  • 5. Klasik A., 2009, Ekspansja rynkowa śląskich firm i instytucji sektora kultury. Referat programowy, XIII Śląskie Forum Małej i Średniej Przedsiębiorczości, Chorzów-Katowice.
  • 6. Klasik A., 2009a, Kreatywne przemysły, kreatywne aglomeracje. Raport z Badań. Referat wygłoszony na posiedzeniu Plenarnym KPZK PAN, Warszawa, grudzień.
  • 7. Klasik A., 2009b, Przemysły kreatywne oparte na nauce i kulturze, [w:] Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja. Wyd. AE, Katowice.
  • 8. Klasik A., Kuźnik F., 2008, Aglomeracja górnośląska wobec wyzwań przyszłości, [w:] Rola Polskich Aglomeracji Wobec Wyzwań Strategii Lizbońskiej, T. Marszał (red.). Studia KPZK PAN, t. CXX, Warszawa.
  • 9. Marcus C., 2005, Future of Creative Industries. Foresight Working Documents Series, European Commission, Directorate for Research.
  • 10. Parafa A., 2008, The Creative Sector and the Knowledge Economy in Europe. The Case of the Kingdoms's Creative Economy Programme. Aarhus School of Business, University of Aarhus.
  • 11. Potts J., Cummingham S., 2008, Four Models of the Creative Industries, Cultural Science.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171577468

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.