Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Supplies in an Integrated Supply Chain
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w warunkach niepewności, co niejednokrotnie zwiększa ryzyko prowadzonej przez nie działalności. Dynamiczne zmiany na rynku, szybkość przepływu informacji i szereg zdarzeń o charakterze losowym niejednokrotnie utrudniają podjęcie optymalnych decyzji i racjonalne gospodarowanie. W rezultacie współczesne zarządzanie wymaga rozwiązań, które pozwolą zoptymalizować proces zarządzania zapasami, tak aby możliwe stało się osiągnięcie przewagi kosztowej i zwiększenie dotychczasowego poziomu elastyczności. (fragment tekstu)
The fundamental significance of an integrated management reveals the heart of matter of logistics which is defined and treated more often as a cross-sectional conception of management and a basic strategic potential. The release and realisation of a mentioned potential are becoming an indispensable condition of an activity and success on a contemporary and competitive market [Blaik 2010, s 52]. Growing requirements of different stakeholders' groups force contemporary enterprises to change the way a client is served, the organization of goods' flow in a supply chain, and the method of stock management. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
85--94
Opis fizyczny
Twórcy
- Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
- Altkorn J.(red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
- Baraniecka A., Rodawski B, Skowrońska A., Logistyka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
- Blaik P., Rozwój logistyki w kierunku zintegrowanej koncepcji zarządzania, [w:] D. Kempny (red.), Logistyka w naukach o zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2010.
- Coyle J., Bardi E., Langley C. Jr., Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010.
- Ficoń K., Logistyka ekonomiczna - procesy logistyczne, BEL, Warszawa 2008.
- Filipowicz P., Zajączkowski Z., Dlaczego polskie firmy rzadko tworzą efektywne i ukierunkowane na klienta łańcuchy dostaw, Harvard Business Review Polska nr 11/2006.
- Jankowski W., Kolejny zwrot w sferze IT - debata redakcyjna, Harvard Business Review Polska nr 2/2011.
- Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001.
- KPMG, Logistyka w przedsiębiorstwach przemysłowych - Raport Polska na tle Europy Środkowej, KPMG Warszawa 2006.
- Kumar V., Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2010.
- Laskowska-Rutkowska A., Zarządzanie relacjami z klientem w burzliwych czasach, [w:] K. Rutkowski (red.), Logistyka on-line, PWE, Warszawa 2002.
- Lee H., Nie majsterkuj przy swoim łańcuchu dostaw. Zaprojektuj go od nowa, Harvard Business Review Polska nr 3/2011.
- Michalski E., Marketing, PWN, Warszawa 2007.
- New S., Przejrzysty łańcuch dostaw, Harvard Business Review Polska nr 3/2011.
- Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2005.
- Porter M., Kramer M., Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, Harvard Busienss Review nr 5/2011.
- Sarjusz-Wolski Z., Sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2000.
- Sławińska M.(red.), Kompendium wiedzy o handlu, PWN, Warszawa 2008
- Znaniecka K., Finansowe aspekty zarządzania zapasami - wybrane zagadnienia, [w:] D. Kempny (red.), Logistyka w naukach o zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578220