PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 16 Zarządzanie logistyczne | 129--139
Tytuł artykułu

Rola logistyki dystrybucji w strategii konkurencji na przykładzie sieci Komputronik

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Distribution in Competitive Strategy on Example Retail Chain Komputronik
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój Internetu zaowocował pojawieniem się wielu nowych sprzedawców na wydawać by się mogło bezpiecznych dla największych graczy rynkach sprzedaży detalicznej (takich jak np. Media Markt czy sklepy sieci Euro). Jednym z nich jest sieć Komputronik. Przedsiębiorstwo, które w dość krótkim czasie z małej firmy stało się ogólnokrajową siecią detaliczną posiadającą gęstą sieć sklepów w atrakcyjnych lokalizacjach na terenie całego kraju, oferującą większą ilość produktów w niższych cenach, niż liderzy rynkowi. Ciekawym zatem jest przeanalizowanie jej strategii dystrybucji pod kątem zdobywania przewagi konkurencyjnej nad dużymi i silnymi konkurentami. (fragment tekstu)
EN
The meaning of logistic in gaining competitive advantage is still rising. One of the company, which has use a successful innovative logistic strategy is retail chain Komputronik. This article is trying to describe main factors of company's success. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Strony
129--139
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Bartosik-Purgat M., Wybór miejsca dokonywania zakupów, Handel Wewnętrzny, 3/2007.
  • Bielski I., Współczesny Marketing. Filozofia, instrumenty, strategie, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2006.
  • Buaron R., New Game Strategies, "McKinsey Quarterly Antologies", 2000.
  • Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2005.
  • Hamel G., Prahalad C., Przewaga konkurencyjna jutra, Wyd. Business Press, Warszawa 1999.
  • Harrison A., Remko van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010.
  • Jarusz P., Smaga M., Engelmann M., Latus Ł., Prałat E., Chodak G. Kwaśniewski A. Raport e-handel Polska 2009, dostępny na stronie https://www.sklepy24.pl/ 28.03.2010.
  • Penc J., Zarządzanie innowacyjne. Sterowanie zmianami w procesie integracji europejskiej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi, Łódź 2007.
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, Wyd. Nauk. PWE, Warszawa 2001.
  • Porter M.E., Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.
  • Strona internetowa www.internetstats.pl. Dostępny w internecie 28.03.2010.
  • Zhuang Y., Lederer A.L., A Resource-based View of Electronic Commerce, Information & Management 43/2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578228

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.