PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 269 | 157--180
Tytuł artykułu

Badanie satysfakcji kuracjuszy uzdrowiska Rabka-Zdrój metodą Kano

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Geoeducation Center in Kielce - Is It Touristic Brand?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest ocena dotychczasowego rozwoju Centrum Geoedukacji w Kielcach oraz określenie sposobu i etapu kreowania jego marki turystycznej.(fragment tekstu)
EN
The aim of the paper is to evaluate the development of the Geoeducation Center in Kielce and to define ways and stage of creating its tourist brand. It is a new tourist attraction in the Świętokrzyskie region, which also plays role of informal education. Every year, this object is visited by approximately 40,000. tourists. Research has shown that the Geoeducation Center from the beginning of its operation consistently creates all the elements that make up the brand equity: awareness, perceived quality, associations and loyalty. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
157--180
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu
  • Geopark Kielce
  • Geopark Kielce
Bibliografia
  • Aaker D. A., 1991, Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. Free Press New York.
  • Aaker D. A., 1996, Building Strong Brands. Free Press New York.
  • Agarwal M. K., Rao V. R., 1996, An Empirical Comparison of Consumer-based Measures of Brand Equity. Marketing Letters, 7(3): 237-247.
  • Biel A., 1997, Discovering Brand Magic: the Hardness of the Softer Side of Branding. International Journal of Advertising, 16: 199-210.
  • Blain C., Levy S. E., Ritchie J. B., 2005, Destination Branding: Insights and Practices from Destination Management Organizations. Journal of Travel Research, 43(4): 328-338.
  • Chon K. S., 1992, The Role of Destination Image in Tourism: An Eextension. Tourism Review, 47(1): 2-8.
  • Chow H., Ling G-J., Yen I, Hwang K-P., 2017, Building Brand Equity through Industrial Tourism. Pacific Management Review, 22: 70-79.
  • Czajkowska E., Urban J., Wróblewski T., 2007, Geopark Kielce - potencjał geoturystyczny i praktyczne możliwości jego wykorzystania. Materiały XVII Sympozjum Jurajskiego - Człowiek i Przyroda Wyżyny Krakowsko-Wieluńskiej pt: Geopark Jurajski - szansa czy zagrożenie dla gmin z terenu Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej, 16-18.05.2007, Smoleń.
  • de Chernatony L., McDonald M., 2001, Creating Powerful Brands in Consumer, Service and Industrial Markets. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Dudek-Mańkowska S., Balkiewicz-Żerek A., 2015, Siła marki miejsca. Marketing i Rynek, nr 6: 14-23.
  • Farsani N.T., Coelho C., Costa C., Neto de Carvalho C., 2012. Geoparks & Geotourism. New Approaches to Sustainability for the 21st Century. Brown Walker Press, Boca Raton, Florida.
  • Frey M. L., Martini G., Zouros N., 2001, European Geopark Charter, [w:] European Geoparks Magazine, M. L. Frey (red.), 1:28.
  • Gartner W. C., 1993, Image Formation Process. Journal of Travel and Tourism Marketing, 2(2/3): 191-215.
  • Gartner W. C., Ruzzier M. K., 2011, Tourism Destination Brand Equity Dimensions: Renewal versus Repeat Market. Journal of Travel Research, 50(5): 471-481.
  • Goodall B., 1993, How Tourists Choose their Holidays: An Analytical Framework, [w:] Marketing in the Tourism Industry: The Promotion of Destination Regions, B. Goodall, G. Ashworth (red.). London: Routledge: 1-17.
  • Grębosz M., Otto J., 2014, Ocena pozycji rynkowej marek podczas realizacji strategii co-brandingu. Acta Universitatis Lodziensis, t. 4, nr 305: 37-45.
  • Guest L. P., 1942, The Genesis of Brand Awareness. Journal of Applied Psychology, 26(6): 800-808.
  • Hall C. M., 2010, Tourism Destination Branding and Its Effects on National Branding Strategies: Brand New Zeland, Clean and Green but Is It Smart? European Journal of Tourism and Recreation, vol. 1, Issue 1: 68-84.
  • Hoeffler S., Keller K. L., 2003, The Marketing Advantages of Strong Brands. Journal of Brand Management 10, nr 6: 421-45.
  • Kall J., 2007, Silna marka. PWE, Warszawa.
  • Kall J., Kłeczek R., Sagan A., 2006, Zarządzanie marką. Kraków: 37-40.
  • Kapferer J. N., Valette-Florence P., 2016, Beyond Rarity: the Paths of Luxury Desire. How Luxury Brands Grow yet Remain Desirable. Journal of Product & Brand Management, 25(2): 120-133.
  • Kashif M., Samsi S. Z. M., Sarifudin S., 2015, Brand Equity of Lahore Fort as a Tourism Destination Brand. Revista de Administração de Empresas: 432-443.
  • Keller K. L., Apéria T., Georgson M., 2008, Strategic Brand Management: an European Perspective. Pearson Education Harlow.
  • Kicińska A., Figna J., 2011, Korzyści wynikające z rozwoju turystyki specjalnych zainteresowań na obszarach geoparków. Problemy Ekologii Krajobrazu, T. XXIX: 21-28.
  • Konecnik R. M., 2006, Croatian-based Brand Equity for Slovenia as a Tourism Destination. Economic and Business Review for Central and South - Eastern Europe, 8(1): 83-108.
  • Konecnik R. M., Gartner W. C., 2007, Customer-based Brand Equity for a Destination. Annals of Tourism Research, 34(2): 400-421.
  • Martini G., Zouros N., 2001, European Geoparks: Geological Heritage & European Identity - Cooperation for a Common Future, [w:] European Geoparks Magazine, M. L. Frey (red.). 1, 4.
  • Migoń P., 2012, Geoturystyka. Wyd. Nauk. PWN Warszawa.
  • Milman A., Pizam A., 1995, The Role of Awareness and Familiarity with a Destination: The Central Florida Case. Journal of Travel Research, tl. 33, nr 3: 21-27.
  • Panasiuk A., 2013, Marka turystyczna jako instrument zarządzania regionalną gospodarką turystyczną w warunkach kryzysu. Współczesne Zarządzanie, 1: 21-30.
  • Pappu R., Quester P. G., Cooksey R. W., 2005, Consumer-based Brand Equity: Improving the Measurement - Empirical Evidence. Journal of Product & Brand Management, 14(3): 143-154.
  • Qu H., Kim L. H., Im H. H., 2011, A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image. Tourism Management, 32(3): 465-476.
  • Urban J., Wróblewski T., 2004, Chęciny-Kielce Landscape Park - an Example of Officially Not Proclaimed Geopark. Polish Geological Institute, Special Papers, t. 13: 131-135.
  • Verrisimo J. M. C., Tiago M. T. B., Tiago F. G., Jardim J. S., 2017, Tourism Destination Brand Dimensions: an Exploratory Approach. Tourism & Management Studies, 13(4): 1-8.
  • Wróblewski T., 2002, Koncepcja organizacji centrum edukacji geologicznej w Kielcach. Posiedzenia Naukowe PIG, 58: 126-128.
  • Yoon Y., Uysal M., 2005, An Examination of the Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: a Structural Model. Tourism Management, 26(1): 45-56.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578528

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.