Warianty tytułu
Analiza strategiczna regionu Małopolski w oparciu o indeksy konkurencyjności oraz turystycznej atrakcyjności
Języki publikacji
Abstrakty
The methods of analyzing the strategic situation of the region for the development of tourism are increasingly sought. Many of these methods are based on a variety of economic and social factors. The presented ADL method is based on two groups of factors. One of them is attractiveness and the other is about competitiveness. An analysis of several tourist products for the Małopolska region and the results obtained may be helpful for the region's authorities in the selection of strategic tourist functions for particular subregions of Malopolska. (original abstract)
Metody analizy sytuacji strategicznej regionu dla celów rozwoju turystyki są obecnie coraz częściej poszukiwane. Wiele z tych metod bazuje na różnorodności czynników ekonomicznych oraz społecznych. Zaprezentowana metoda ADL opiera się na dwóch grupach czynników. Jednym z nich jest atrakcyjność, drugim natomiast konkurencyjność. Analiza rożnych produktów turystycznych w regionie Małopolski oraz otrzymane wyniki mogą być przydatne dla władz regionu podczas wyboru strategicznych dla turystyki funkcji w odpowiednich podobszarach Małopolski. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
6--16
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii, Sucha Beskidzka
Bibliografia
- Walas B., Methodological aspects of standardization of the tourism product, "Problems of Tourism", no. 1/2, vol. XVIII, Institute of Tourism, Warsaw 1995, pp. 5-14.
- Walas B., Selection of indicators and methods for the construction of tourist destination marketing strategy, in: Tourism in scientific research - the work of economic, UiTM, Rzeszów 2006, pp. 269-275.
- Walas B., Fedyk W., Sołtysik., Methods and Tools for Evaluating the Effectiveness of the Implementation of the Development Strategies of Tourism and Tourism Products in Poland, "Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ruzemberok 2015", roč. 15, č. 2.
- National Development Strategy of Tourist Product. 1995-2004, Poland, UKFiT, Arthur D. Little.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581236