PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

91--114
Tytuł artykułu

Rural Green Tourism Brand in Ukraine: Analysis of Development and Functioning Stages

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The article describes the problem of formation of the national rural green tourism brand of Ukraine during more than 20 years. The main stages of its formation were identified: introduction, formation and active development. The article analyzed the basic factors (regulatory-legal, informative, communicative, public-entrepreneurial) and tools of the national brand formation. It emphasized the important role of NGO Union of Rural Green Tourism of Ukraine in ensuring the functioning of the brand of the same name. On the basis of statistics, results of various sociological surveys of tourists and monitoring of rural tourism entities, the degree of formation and expressiveness of certain elements of brand equity by consumers and producers was estimated. The article describes the practice of functioning of the regional Carpathian sub-brand as the most recognizable and attractive for domestic and foreign clients. It considers modern problems related to the support and management of the national rural green tourism brand. The strategy for further development of the brand focuses on improving communication with consumers, expanding the range of products and services and actively supporting rural tourism entities in promoting the brand in the national and international services market.(original abstract)
Czasopismo
---
Strony
91--114
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Ivan Franko National University of Lviv, Ukraine
  • Ivan Franko National University of Lviv, Ukraine
autor
  • The John Paul II Catholic University of Lublin
autor
  • Ivan Franko National University of Lviv, Ukraine
Bibliografia
  • Aaker J. L., 1997, Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 34: 347-356.
  • Chow H., Ling G-J., Yen I., Hwang K-P., 2017, Building Brand Equity through Industrial Tourism. Pacific Management Review, 22.
  • Dorofeyev A. A., 2011, Territorialnoye pozytsionirovaniye w turizmie. Viestnik TvGU, "Geografia i geoekologia", nr. 1(9).
  • Ekinci Y., 2003, From Destination Image to Destination Branding: An Emerging Area of Research. e-Review of Tourism Research, 1(2): 21-24.
  • Horishevckiy P. A., 2012a, Organizaciyno-terytorialna struktura silskogo turyzmu w Ukraini. "Turyzm Silskiy Zelenyi", nr 2.
  • Horishevckiy P. A., 2012b, Pidvyshchennia yakosti poslug cherez vprovadzhennia programy dobrovilnoyi kategoryzaciyi "Ukrainska gostynna sadyba". "Turyzm Silskiy Zelenyi", nr 2.
  • Kamińska W., Barcicki M., Poros M., Sutowicz-Kwiecińska M., 2018, Cenytum geoedukacji w Kielcach - czy jest marką turystyczną? Biuletyn KPZK PAN z. 269, Warszawa.
  • Kategoryzacja Wiejskiej Bazy Noclegowej, 2014, [in:] Program rozwoju i promocji systemu kategoryzacji obiektów agroturystycznych i obiektów turystyki wiejskiej w Polsce, I. Majewska (ed.). Polska Federacja Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne", Nałęczów.
  • Kotarski H., 2018, Marka narodowa i regionalna jako branding miejsca. Pogranicze. Studia Społeczne, t. XXXIII.
  • Kudla N. Y., 2015, Silskiy turyzm: osnovy pidpryjemnytstva ta gostynnosti. Centr uchbovoyi literatury, Kyiv.
  • Kyryziuk S. W., 2018, Dyversyfikaciya ekonomichnoyi diyalnosti na seli, [in:] 2018, Agrarnyi i silskiy rozvytok dlia zrostannia ta onovlennia ukrainskoyi ekonomiky: naukova dopovid, O. M. Borodina et al. (Eds.). DU Instytut ekonomiky i prognozuvannia NAN Ukrainy, Kyiv.
  • Malska M., Zinko Yu., Horishevskiy P., 2015, Silskyy turyzm v Karpatskomu regioni: suchasnyi stan i perspektyvy rozvytku, [in:] Region - 2015: strategiya optymalnogo rozvytku. Kharkivskyi Nacionalnyi Universytet im. V. Karazina, Kharkiv.
  • Malska M., Dubis L., Zinko Yu., 2018, Cluster and Cluster Initiatives of Rural Tourism in Ukraine. Biuletyn KPZK PAN, z. 198, Warszawa.
  • Marka Karpacka Carpathia, 2018, Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska. [http://www.karpacki.pl/marka-carpathia]./
  • Panasiuk A., 2013, Marka turystyczna jako instrument zarządzania regionalną gospodarką turystyczną w warunkach kryzysu. Współczesne Zarządzanie, nr 1.
  • Pereira R. L. G., Correia A. L., Schutz R. L. A., 2012, Destination Branding: A Critical Overview. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 13:2: 81-102.
  • Poriadok dobrovilnoyi kategoryzaciyi indyvidualnykh zasobiv rozmishchennia (turystychnyh sadyb), 2017, Ivano-Frankivska oblasna derzavna administraciya, Ivano-Frankivsk, [www.if.gov.ua › files › uploads].
  • Potencjal turystyczny Ukrainy Zachodniej, 2005, Instytut Turystyki, Warszawa.
  • Projekt Zakonu Ukrainy "Pro agrarnyi turyzm i agroturystychnu diyalnist", 2019, Ministerstvo agrarnoyi polityky i prodovolstva Ukrainy, Kyiv.
  • Pro vnesennia zmin do deyakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy u sferi turyzmu, 2018, Kabinet Ministriv Ukrainy, Kyiv.
  • Rezultaty realizaciyi projektu "Formuvannia polityki rozvytku ta funkcionuvannia silskogo turyzmu v Ukraini" (2012-2014), 2014, "Turyzm Silskiy Zelenyi", nr 1.
  • Rutynskiy M., Zinko Yu, 2006, Silskiy turyzm. Vydavnytstvo Znannia, Kyiv.
  • Spilka Silskogo Zelenogo Turyzmu Ukrainy, 2019, [ https://www.greentour.com.ua/].
  • Stavska Yu.V., 2018, Osoblyvosti ta tendenciyi rozvytku industriyi silskogo turyzmu. "Skhidna Europa: ekonomika, biznes ta upravlinnia" nr 6(17).
  • Strategia rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 roku, 2017, Rozporiadzennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 16.03.2017, nr. 168-р, Uriadovyi portal, Kyiv https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249826501.
  • Trylis V. V., 2012, Programa ekologichnogo markuvannia sadyb "Zelena sadyba". "Turyzm Silskiy Zelenyi", nr 2.
  • Trylis V. V., Semenenko K. Yu., 2009, Marketyng u silskomu turyzmi: Posibnyk dla vlasnykiv sadyb silskogo turyzmu. Kyiv.
  • Vasilyev V., Horishevckiy P., Zinko Yu. et al., 2004, Posibnyk dla inspektora z pytan kategoryzaciyi indyvidualnykh zasobiv rozmishchennia. Vydavnytstvo Lileya, Ivano-Frankivsk.
  • Vasilyev V., Gafurova O., Zinko Yu., Rutynskiy M., Shpenyk T., Tovt M., 2017, Silskiy zelenyy turyzm - vid rozyednanykh sadyb do terytorialnykh klasteriv. Vydavnytstvo Spilky Silskogo Zelenogo Turyzmu, Kyiv.
  • Zaburanna L. V., 2012, Marketyngove doslidzhennia portretu vlasnyka sadyb silskogo zelenogo turyzmu. "Turyzm Silskiy Zelenyi", nr 2.
  • Zakon Ukrainy "Pro osobyste selianske gospodarstvo", 2003, Vidomosti Verhovnoyi Rady Ukrainy, Kyiv.
  • Zinko Yu., Levchuk A., 2019, Analiz zmin v informatsiyno-reklamnomu zabezpechenni silskogo turyzmu v Karpatskomu regioni, [in:] Geografiya, ekonomika i turyzm; natsionalnyi ta miznarodnyi dosvid. Lviv.
  • Zinko Yu., Horishevckiy P., Petryshyn M., Vasykyev V., Gundiak O., 2008, Marketyngovi doslidzhennia silskogo turyzmu v Karpatskomu regioni. Naukovyi Visnyk Nacionalnogo agrarnogo universytetu (124), Lviv.
  • Zinko Yu.V., Rutynskiy M. Y., Horishevckiy P. A., 2012, Organizatsiyno-terytorialna struktura silskogo turyzmu v Ukraini. "Turyzm Silskiy Zelenyi", nr 2.
  • Zinko Yu., Malska M., Pyzocha B., Horishevckiy P., 2016, Systema mizhnarodnoyi sertyfikaciyi GoToCarpathia - shans dla promotsiyi regionalnykh produktiv silskogo turyzmu Ukrainskikh Karpat, [in:] Stalyi rozvytok silskogo turyzmu. Vydavnytstvo LGT, Kyiv.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171585716

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.