Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Quality in Company Management on the Market of Logistics Services
Języki publikacji
Abstrakty
Rozwój systemów zarządzania przez jakość oraz ruchu na rzecz jakości to zjawiska, które są silnie związane z postępem technicznym, rewolucyjnymi technologiami, a wreszcie przeobrażeniami świadomości społecznej. Zmiany obejmują wnętrza firm - ich struktury organizacyjne, dokonują się również w ich otoczeniu, szczególnie zaś prawnym. Wszystko to sprawia, że współczesny menedżer nie może już właściwie nie zajmować się problemem jakości - stała się ona immanentną częścią oferty rynkowej, stanowi o atrakcyjności danej firmy jako miejsca pracy i jest jednym z ważnych czynników wyboru kontrahenta. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
127--145
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
Bibliografia
- M. Urbaniak, Marketing przemysłowy, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1999, ss. 166-168.
- S.P. Robbins, D.A. Decenzo, Podstawy zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002, s. 14.
- R. Karaszewski, TQM teoria i praktyka, TNOIK "Dom Organizatora", Toruń 2001, s. 88.
- Zarządzanie jakością, tom V. Projektowanie, organizacja i zarządzanie jakością , red. A. Tabor, A. Zając, M. Rączka, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Kraków 2000, s. 20.
- S. Płaska, D. Samociuk, Systemy zapewnienia jakości formułowane przez ISO serii 9000, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 1998, s. 15.
- J.A. F. Stoner, R.E. Freeman, D. R. Gilbert, Kierowanie, wyd. 2, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, ss. 28-29.
- A. Maleszka, Narzędzia sterowania jakością w polskiej gospodarce wolnorynkowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1997, s. 92.
- R. Kolman, Poradnik o jakości dla praktyków, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 1995, s. 25.
- Zarządzanie jakością - wybrane zagadnienia, red. W. Nierzwicki, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia kadr, Gdańsk 1999.
- L.S. Pheng, Managing total services quality: a systematic view, "Managing Service Quality", 1998, nr 1
- J.J. Dahlgaard, K. Kristensen, C.K. Kanji, Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- I. Campbell, A.W. Scheibeler, red. wydania polskiego: W.R. Pawlak, Zarządzanie jakością według nowych norm serii ISO 9000 (Stan: listopad 2001) , Weka, Warszawa 2001, Rozdz. 3.3, s. 2.
- J. Chabiera, S. Doroszewicz, A. Zbierzchowska, Zarządzanie jakością, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587024