PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 11 | z. 6 Zarządzanie logistyczne | 171--189
Tytuł artykułu

Systemy informatyczne w procesie obsługi klienta na przykładzie przedsiębiorstwa świadczącego usługi logistyczno-serwisowe

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
IT Systems in the Process of Customer Care on the Example of a Company Providing Logistics and Maintenance Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koniecznym jest by oferta przedsiębiorstwa logistycznego zawierała wartość dodaną - obsługę klienta, która poprzez zachowanie odpowiedniej jakości relacji z klientem spowoduje jego utrzymanie, co w rezultacie wpłynie na rentowność firmy w dłuższej perspektywie czasowej. Dzięki działaniom skierowanym na klienta przedsiębiorstwa osiągają podwójny efekt. Po pierwsze zaspokajają oczekiwania klientów i otrzymują wynagrodzenie w postaci zapłaty. Po drugie dzięki zadowoleniu, a często satysfakcji czy wręcz zachwytowi klientów, zdobywają ich lojalność. Ta z kolei liczona, jako LTV (ang. Lifetime Value), czyli wartość klienta w szerszej perspektywie czasowej, znajduje swoje odzwierciedlenie w portfelu klientów, a tym samym dochodach firmy na długie lata w odróżnieniu od przedsiębiorstw, które takiej orientacji nie stosują. W zakresie efektywnej obsługi klienta kluczową rolę odgrywają właśnie systemy informatyczne, bez których osiągnięcie odpowiedniego poziomu tej obsługi w dobie Internetu i globalnej wymiany danych byłoby w zasadzie niemożliwe. Specyfika danych logistycznych, która wymaga permanentnej dostępności informacji, jej dokładności i aktualności oraz efektywności przekazywania, powoduje, że zastosowanie zaawansowanych technologicznie systemów informatycznych jest warunkiem koniecznym. (fragment tekstu)
Rocznik
Tom
11
Strony
171--189
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi
Bibliografia
  • Baraniecka A., Logistyka. Ćwiczenia, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  • Beier F.J., Rutkowski K., Logistyka, Wyd. SGH, Warszawa 2003.
  • Christopher M., Peck H., Logistyka Marketingowa. Wyd. PWE, Warszawa 2005.
  • Ciesielski M., Logistyczna obsługa klienta, "Gospodarka materiałowa i Logistyka", Nr 2001/12.
  • Coyle J.J., Zarządzanie Logistyczne. Wyd. PWE, Warszawa 2007.
  • Fechner J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyd. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2007.
  • Kempny D., Obsługa Logistyczna. Wyd. AE, Katowice 2008.
  • Majewski J., Informatyka dla logistyki. Wyd. Biblioteka Logistyka, Poznań 2008.
  • Mazur A.D., Jaworska K., CRM - Zarządzanie kontaktami z klientami. Wyd. Madar, Zabrze 2001.
  • Peppers D., Rogers M., The One to One Future. Doubleday, 1997.
  • Rutkowski K., Logistyka Dystrybucji, Wyd. SHG, Warszawa 2005.
  • Zając P., CRM Zarządzanie relacjami z klientem w logistyce dystrybucji. Wyd. Navigator, Wrocław 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587084

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.