Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Cel/teza: Celem artykułu jest ustalenie sposobu, w jaki blogerzy technologiczni zapewniają sobie niezależność komunikacyjną niezbędną podczas prowadzenia działalności informacyjnej wpływającej na decyzje zakupowe odbiorców. Metody badań: Realizacji wskazanego celu posłużyło studium przypadku oparte na analizie treści kanału "Kuba Klawiter" w serwisie internetowym YouTube. Wyniki i wnioski: W wyniku przeprowadzonych badań ustalono, że blogerzy technologiczni konstruują własną rzetelność w oparciu o wyraźne wyróżnienie treści reklamowych w tworzonych przekazach, zawieranie umów partnerskich i sponsorskich wyłącznie z firmami, które nie dostarczają technologii, autentyzm osobisty oraz pewien stopień zbieżności ich działalności z regułami współczesnego dziennikarstwa. Wartość poznawcza: Przedstawione dociekania stanowić mogą punkt wyjścia dla dalszych analiz poświęconych zmianom w postrzeganiu statusu blogerów i dziennikarzy w środowisku sieciowym, a także przeobrażeniom polskiego rynku medialnego zachodzącym na skutek rozwoju zindywidualizowanej komunikacji masowej. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Bibliografia
- Kuba Klawiter. (2015a).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171592375