Warianty tytułu
Focused Group Interviews. Qualitative Method of Marketing Research
Języki publikacji
Abstrakty
Celem publikacji było - według założeń autorki - usystematyzowanie wiedzy, na podstawie której można rozpocząć praktyczne uczenie się prowadzenia wywiadów grupowych. Wiele pojęć używanych w tej książce to kalki z języka angielskiego, sprawiające że nie zawsze wszystkie stwierdzenia są w pełni komunikatywne, co było oczywiście nieuchronne, przy braku polskiej literatury przedmiotu. Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym z nich D. Maison opisuje specyfikę fokusów w porównaniu z badaniami ilościowymi i innymi jakościowymi oraz rodzaje problemów, do rozwiązania których wykorzystuje się badania fokusowe. Rozdział drugi poświęcony jest etapom badawczym, począwszy od planowania fokusów, poprzez zagadnienia związane z przygotowaniem i realizacją wywiadu, aż do raportu z badań. W rozdziale trzecim autorka przybliża umiejętności sprawnego moderowania, również w trudnych sytuacjach. Przedstawia także zasady aktywnego słuchania oraz komunikacji niewerbalnej, analizuje najczęstsze błędy popełnione w trakcie prowadzenia wywiadu. W ostatnim, czwartym rozdziale D. Maison opisuje zastosowanie technik projekcyjnych i wspomagających wraz z analizą i interpretacją wyników badań. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet im. Marii Skłodowskiej-Curie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171597359