Czasopismo
2020
|
Biznes w kulturze - kultura w biznesie w kontekście koncepcji zrównoważonego rozwoju
|
41--52
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie działań podjętych przez przedsiębiorstwa w Polsce w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, a po-przez to sposobów realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do kultury. Opracowanie jest efektem analizy danych zawartych w raporcie Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2018 przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu [2018], a także obszernych studiów literaturowych(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
41--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Brzóska J. (2009), Model biznesowy - współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem, "Organizacja i Zarządzanie", nr 6(2), s. 5-23
- Hąbek P. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako koncepcja firmy zorientowanej na interesariuszy, "Organizacja i Zarządzanie", nr 2(6), s. 69-86.
- Aupperle K.E., Carroll A.B., Hatfield J.D. (1985), An Empirical Examination of the Rela-tionship between Corporate Social Responsibility and Profitability, "Academy of Management Journal", Vol. 28(2), s. 446-463
- Babiak K., Kihl L.A. (2018), A Case Study of Stakeholder Dialogue in Professional Sport: An Example of CSR Engagement, "Business and Society Review", Vol. 123(1), s. 119-149
- Sznajder M. (2013), Korzyści z wdrożenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (z uwzględnieniem koncepcji interesariuszy), "Ekonomia i Zarządzanie", nr 5(2), s. 194-211
- Wołkowicka A., Dąbrowski S. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych", nr 30, s. 79-89.
- Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2018), Raport: Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2018, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2019/04/
- Zuzek D.K. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie", nr 2, s. 97-207
- Dahlsrud A. (2008), How Corporate Social Responsibility Is Defined: An Analysis of 37 Definitions, "Corporate Social Responsibility and Environmental Management", Vol. 15(1), s. 1-13.
- Carroll A.B. (2008), A History of Corporate Social Responsibility: Concepts and Prac-tices, "The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility", s. 19-46.
- Bowen H.R. (1953), Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York.
- Carroll A.B. (1979), A Three-dimensional Conceptual Model of Corporate Performan-ce, "Academy of Management Review", Vol. 4(4), s. 497-505
- Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów: Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (2011), Ko-misja Europejska, KOM(2011) 681 z 25 października 2011 r., Bruksela
- PN-ISO 26000 (2012), Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności, Polski Komitet Normalizacyjny.
- Zrównoważony rozwój (2018), Ministerstwo Rozwoju, https://www.gov.pl/web/rozwoj/ zrownowazony-rozwoj (dostęp: 25.05.2020).
- Suchowian J. (2010), Finansowanie publicznych instytucji kultury w Polsce [w:] Nalepka, A. Ujwary-Gil (red.), Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu, Nowy Sącz, s. 269-281
- Lewandowski M. (2013), Sprawność zarządzania instytucjami kultury, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 168, s. 139-151.
- Głowacki J., Hausner J., Jakóbik K., Markiel K., Mituś A., Sabiński M. (2009), Finansowanie kultury i zarządzanie instytucjami kultury, Raport opracowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Uniwersytet Ekonomiczny, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej, Kraków.
- Czubała A. (2011), Rola konsumentów w realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1, s. 58-66.
- Luo X., Bhattacharya C.B. (2006), Corporate Social Responsibility, Customer Satisfac-tion, and Market Value, "Journal of Marketing", Vol. 70(4), s. 1-18.
- Lindgreen A., Swaen V. (2010), Corporate Social Responsibility, "International Journal of Management Reviews", Vol. 12(1), s. 1-7
- Carroll A.B. (1999), Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Con-struct, "Business & Society", Vol. 38(3), s. 268-295.
- Kubiczek J. (2019), Wyzwania instytucji kultury w zakresie marketingu i sponsoringu przez biznes [w:] B. Reformat, A. Kwiecień, A. Nocoń (red.), Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice, s. 41-50.
- Kopeć K. (2014), Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, Wydawnictwo Libron, Kraków
- Kantor A., Hubner R. (2019), Zachowania kobiet na rynku kosmetyków naturalnych, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 379, s. 72-73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171597463