PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 5565--5571
Tytuł artykułu

Zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw opartych na wiedzy

Warianty tytułu
Improvement of Road Transport and Freight Forwarding Activities in the Selected Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza jest kluczowy element przyczyniający się do rozwoju przedsiębiorstwa oraz jest głównym źródłem osiągania przewagi konkurencyjnej. Zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw opartych na wiedzy przynosi wiele korzyści oraz wytycza tendencje rozwojowe przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)
EN
Knowledge is a key factor in the development of the company and is the main source for achieving competitive advantage. Increase innovation and competitiveness in a knowledge-based businesses many benefits and defines development trends enterprises.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
5565--5571
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Opolska
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • 1. Bal-Woźniak T.: Mechanizmy kreacji kapitału intelektualnego odpowiadające potrzebom gospodarki opartej na wiedzy, [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, (red.) Woźniak M.G., Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004, s. 119-129.
  • 2. Baruk J.: Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006, s. 90.
  • 3. Błaszczuk A., Brdulak J.J., Guzik M., Pawluczuk A.: Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, Szkoła Głowna Handlowa, Warszawa 2004, s. 19.
  • 4. Dolińska M.: Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy. Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010, s. 7.
  • 5. Encyklopedia zarządzania http://mfiles.pl/pl/index.php/Zarz%C4%85dzanie_wiedz %C4%85 (dostęp na dzień 27.12.2013).
  • 6. Europe 2020. A European strategy for smart, sustainable and inclusive growth. Communication from the Commission, European Commission, Bruksela 2010.
  • 7. Fazlagić J.:, Know-how w działaniu. Jak zdobyc przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010, s. 13.
  • 8. Gardocka-Joałowiec A.: Działalność innowacyjna a rozwój gospodarki opartej na wiedzy. W kierunku zrównoważonej gospodarki opartej na wiedzy w Polsce. Monografia Naukowa (red.) Sochaczewski P. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej, Białystok 2011, s. 54.
  • 9. Godziszewski B.: Istota i główne problemy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, [w:] Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw, (red.) Stankiewicz M. J. Dom Wydawniczy TNOiK, Toruń 2006. s. 120.
  • 10. Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2004.
  • 11. Kisielnicki J., Grabara J., Nowak J.: Systemy informatyczne jako element strategii konkurencyjnych. Informatyka i współczesne zarządzanie, (red.) Wiatr M. PTI, Katowice 2005.
  • 12. Kłak M.: Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach, Kielce 2010, s. 30.
  • 13. Knap-Stefaniuk A.: Innowacje a konkurencyjność przedsiębiorstw. Zarządzanie zmianami. Biuletyn POU Wyższa Szkoła Zarządzania, nr 5(39), Warszawa 2010.
  • 14. Kołodziejczyk D., Pawłowska M., Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw po wejściu do Unii Europejskiej. Wyniki badania ankietowego, Narodowy Bank Polski, Materiały i Studia, Zeszyt nr 206, Warszawa 2006, s. 10, http://www.nbp.pl/publikacje/materialy_i_studia/ms206. pdf, (dostęp na dzień 27.12.2013)
  • 15. Kulińska E.: The meaning of processes orientation in creation and realization of the added value, Foundations of Management, Vol. 1, No. 2/2009, p. 81-94, ISSN 2080-7279.
  • 16. Kulińska E., The significance of costs calculation in evaluation of the value added, China-USA Business Review, volume 13, April 2014, ISSN 1537-1514, pp. 235 - 251.
  • 17. Lendel V., Varmus M.: Creation and Implementation of the Innovation Strategy in the Enterprise, "Economics and Management" 2011 No. 16, s. 819.
  • 18. Lichtarski J., Czura M. N.: Komplementarność koncepcji zarządzania wiedzą z innymi koncepcjami zarządzania, [w:] Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, (red.) Godziszewski B., Haffer M., Stankiewicz M. J. Dom Wydawniczy TNOiK, Toruń 2005, s. 151-158.
  • 19. Limański A.: Rola innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Społeczeństwo informacyjne-regionalne aspekty rozwoju, z. 23, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2011, s. 135-147.
  • 20. Matczewski A. (red): Problemy współczesnego zarządzania. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków 2001, s. 10.
  • 21. Mikuła B.: Zadania organizacji w zakresie zarządzania wiedzą, "E-mentor", nr 5, 2006.
  • 22. Odlanicka-Poczobutt M., Kulińska E., Wdrażanie koncepcji balanced scorecard w sektorze publicznym - analiza wybranych doświadczeń - cz. 1. Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Z.76, ISSN1641-3466 ISBN 1641-3466, Gliwice 2014, s. 113-127
  • 23. Odlanicka-Poczobutt M., Kulińska E., Wdrażanie koncepcji balanced scorecard w sektorze publicznym - analiza wybranych doświadczeń - cz. 2. Scientific Papers of Silesian Universityof Technology. Organization and Management Series, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej z. 76, ISSN 1641-3466 ISBN 1641-3466, Gliwice 2014, s. 129-144
  • 24. Paliszkiewicz J. O.: Zarządzanie wiedzą w małych i średnich przedsiębiorstwach - koncepcja oceny i modele, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2007.
  • 25. Patalas J.: Rola innowacji w procesie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach sektora MSP na przykładzie systemu klasy ERP. Zarządzanie Przedsiębiorstwem nr 2/2008, s. 23-30.
  • 26. Pawluczuk A.: Zarządzanie wiedzą w jednostkach samorządu terytorialnego, [w:] Ejdys J. (red.), Wybrane aspekty zarządzania wiedzą w organizacji, Wydawnictwo FUTURA, Poznań 2005, s. 212.
  • 27. Podręcznik OSLO. Zasady gromadzenia i interpretacji dotyczących innowacji, wydanie trzecie, Wspólna publikacja OECD i Eurostatu, 2005, wyd. MNiSW, Departament Strategii i Rozwoju Nauki, Warszawa 2008, s. 48-49.
  • 28. Poskrobko B.: Wiedza i gospodarka oparta na wiedzy, [w:] Gospodarka oparta na wiedzy, (red) B. Poskrobko, Wydawnictwo WSE, Białystok 2011, s. 40.
  • 29. Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 41-45.
  • 30. Rut J., Kulińska E.: Zintegrowany system informatyczny w przedsiębiorstwie produkcyjnym, cz. 1 i 2, Logistyka nr 1 i 2 Poznań 2013, s. 39-49.
  • 31. Skrzypek E.: Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki. [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Społeczeństwo informacyjne - regionalne aspekty rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2011, s. 270-285.
  • 32. Skrzypek E.: Jakościowy wymiar zarządzania wiedzą: teoria i praktyka. [w:] Zarządzanie i Finanse. R. 10, nr 3, cz. 1, Gdańsk 2012, s. 516-530.
  • 33. Skrzypek E.: Jakość i efektywność. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2000, s. 291.
  • 34. Skrzypek E.: Kapitał intelektualny jako czynnik stymulujący rozwój przedsiębiorstwa, [w:] Strategia rozwoju społecznej gospodarki rynkowej w Polsce, (red.) Partycki S. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2002.
  • 35. Staniewski M.: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach - przegląd badań [w:] Strategie przedsiębiorstw a zarządzanie wiedzą,(red.) Dąbrowski J., Gierszewska G. Wydawnictwo WSPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2005, s. 20.
  • 36. Szymczak F.: Zarządzanie firmą w gospodarce opartej na wiedzy. http://newpr.pl/wp-content/uploads/Zarz%C4%85dzanie-firm%C4%85-w-gospodarce-opartej-na-wiedzy.pdf (dostęp na dzień 23.12.2014).
  • 37. Tarapata J.: Zarządzanie wiedzą jako nowa koncepcja zarządzania organizacją XXI wieku. Nauki o zarządzaniu - u początków i współcześnie, Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2012, s. 347-362.
  • 38. Wawrzyniak B.: Projektowanie strategii zarządzania wiedzą w firmie. W: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. (red.) Masłyk-Musiał E. Politechnika Warszawska, Warszawa 2000, s. 320.
  • 39. Woźniak K.: System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, dysertacja, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
  • 40. www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/17/id/368, (dostępu na dzień 28.12.2014)
  • 41. www.nf.pl/o-innowacjach-wiedzy-i-kreatywnosci,,8537,1 (dostęp na dzień 29.12.2014)
  • 42. www.wszpou.edu.pl/biuletyn/druk.php?p=&strona=biul_innowac&nr=39 (dostęp na dzień 30.11.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171597943

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.