PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 20 | z. 4 Badania w sektorze kultury | 551--564
Tytuł artykułu

Zastosowanie beaconów w komunikacji marketingowej muzeów z osobami niepełnosprawnymi

Warianty tytułu
Beacon Technology Use in the Marketing Communications between Museums and People with Disabilities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest wskazanie kierunków zastosowania beaconów w komunikacji marketingowej muzeów z osobami niepełnosprawnymi. Na potrzeby prowadzonych badań postawiono hipotezę głoszącą, że funkcjonalności oferowane przez beacony pozwalają dostosowywać ofertę instytucji kultury do potrzeb osób niepełnosprawnych. W celu weryfikacji przyjętej hipotezy zrealizowano wywiady pogłębione w wybranych muzeach. W prezentowanym opracowaniu przedstawiono wyniki przeprowadzonych wywiadów. Podjęto próbę zarysowania możliwości wykorzystania beaconów w komunikacji marketingowej z osobami niepełnosprawnymi. W trakcie prowadzenia badań starano się także określić, w jakim stopniu wykorzystywane są funkcje beaconów w działaniach marketingowych realizowanych na rzecz osób niepełnosprawnych przez wyróżnione organizacje publiczne. (fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is to point out the directions of beacon technology use in marketing communications of museums with people with disabilities. At the outset, the museum is presented as an open institution. Then, beacon functionality is discussed that can be used in marketing communication with persons with disabilities. In the following part of the discussion, results of qualitative research are presented. To this end, interviews were conducted in selected museums that use beacon technology, followed by an analysis of applications deployed in these museums in order to adapt them to the needs of people with disabilities. On the basis of the research, the article outlines the level of utilization of the potential of applications used in marketing communication with people with disabilities and analyses the technology development trends. The presented results can be a contribution to further research and a starting point for other research topics depicting the marketing activities of museums, including those aimed at persons with disabilities. (original abstract)
Rocznik
Tom
20
Strony
551--564
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, studentka
Bibliografia
  • Bajak M. (2018), Internet rzeczy, https://mfiles.pl/pl/index.php/Internet_rzeczy [odczyt: 15.04.2019].
  • Datko A., Necel R. (2011), Nowoczesna instytucja kultury. Raport z badań, Poznań: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
  • De Rosset A., Zielonka K. (2016), Aplikacje mobilne w muzeach, moda czy potrzeba, "Muzealnictwo", nr 57, s. 236-244.
  • Gmiterek G. (2017), Wykorzystanie aplikacji mobilnych w muzeach - przegląd i analiza polskich projektów, "e-mentor", nr 2 (69), s. 25-39, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/ 69/id/1296 [odczyt: 29.05.2019].
  • Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie - o muzeum, http://muzeumgpe-chorzow.pl/ pl/o-muzeum/ [odczyt: 9.04.2019].
  • Kolekcja Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, http://www.wilanow-palac.pl/kolekcja [odczyt: 9.04.2019].
  • Maison D. (2010), Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta?, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Manczak I. (2016), Otoczenie zewnętrzne muzeum. Przykład Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, "Handel Wewnętrzny", nr 6 (365), s. 146-162.
  • Marut D. (2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171601043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.