PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | z. 149 | 39--46
Tytuł artykułu

Effects of Implementing the Bonus System Modernization in a Small Company

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Purpose: The purpose of the study was to assess the theoretical model, representing original approach of bonus system created by the author, after several years of its functioning in the real environment. The model aims at supporting identification of salaries levels of sellers employed in a marketing company. Design/methodology/approach: In 2015, a proprietary modification of the new bonus system in a small company was developed, which was aimed at directing the efforts of sellers at building added value in the company. The developed modification was implemented as a practical solution. This study is an attempt to confront the adopted theoretical assumptions presented in the article "Modernisation of the bonus system in a small company," which was published in the Scientific Notebooks of the Silesian University of Technology (Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej), with the actual results of the bonus system in the indicated company. Findings: The study presents the basic parameters illustrating changes in the company after introduction of the new bonus system. Moreover, it shows the impact of the introduced variations on the salary of individual sellers. Originality/value: The originality aspect of the study was the practical verification of the original author's method for settling remuneration among sales employees. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
39--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Silesian University of Technology
Bibliografia
  • 1. Acocella, N. (2002). Zasady polityki gospodarczej. Warszawa: PWN.
  • 2. Jankowski, M. (2011). Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę. Gliwice: Onepress.
  • 3. Król, H., Ludwiczyński, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN.
  • 4. Prętczyńska, A. (2009). Akordowy system wynagradzania. Monitor Prawa Pracy, 4.
  • 5. Stratten, S. (2012). BezMarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać! (UnMarketing: Stop Marketing. Start Engaging). Gliwice: Onepress.
  • 6. http://kadry.infor.pl/kadry/wynagrodzenia/rozliczanie_wynagrodzen/662135,Kiedy-warto-wprowadzic-w-firmie-prowizyjny-system-wynagradzania.html.
  • 7. http://www.marketingowa-moc.pl/efekt-dziurawego-wiadra/.
  • 8. http://wyborcza.biz/biznes/2,114423,,Rolowanie_kontraktu,,156343712,11603.html?disableRedirects=true, 19.02.2016.
  • 9. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. Zmianami.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171603229

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.