PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 48 Kuchnia badań miejskich Studia na temat praktyki empirycznej badaczy miasta | 123--138
Tytuł artykułu

Ulotka z pizzerii - zwięzły przekaz do klienta

Warianty tytułu
Pizzeria Leafleta - a Concise Message to a Client
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykułu stawia sobie trzy cele. Pierwszym jest zreferowanie wybranych wątków z historii pizzy, jednego z najpopularniejszych posiłków typu fast-food na naszej planecie (wraz ze wskazaniem źródeł bibliograficznych, w których można kontynuować zdobywanie wiedzy we wskazanym zakresie). Drugim celem jest próba sformułowania zarysu poetyki ulotki z pizzerii, a więc przedstawienie typowych elementów struktury tej formy komunikacji informacyjno-marketingowej. Nie zabraknie również komentarza na temat aspektu wizualnego ulotek. Może to być użyteczny materiał dla właścicieli tego typu lokali, a przede wszystkim projektantów i grafików chcących wyróżnić się lub, wręcz przeciwnie, zaproponować sprawdzoną i powszechnie akceptowaną formułę. Cel trzeci stanowi poszukiwanie śladów wielozmysłowych strategii promocyjnych wśród niewielkich, poznańskich lokali gastronomicznych. To, że okazjonalnie mamy do czynienia z interesującym, wielozmysłowo wysyconym przekazem generowanym przez globalne marki, nie jest niczym szczególnie zaskakującym, warto się jednak przekonać, czy tego typu strategie immersyjne są dostrzegalne także u podmiotów, które niekoniecznie są kojarzone z podążaniem za najnowszymi trendami reklamowymi. (fragment tekstu)
EN
The article presents the phenomenon of pizza as the most popular, especially is bigger cities, fastfood meal which, as a coincidence (approval by Italian elites in the mid-19th century and economic emigrants after World War II), has gradually gained cosmopolitan and popcultural recognition. The empirical project discussed in the paper is based on a qualitative analysis of flyers from pizza restaurants in Poznań. The flyers have turned out to be quite conventional in their form of advertisement as they mostly present pizza from the table or bird's-eye perspective and avoid human representation. Additionally, while collecting research data, information on diverse models of running such eating places in big cities has been obtained, including: lack of a constant menu or possibility to order pizza by phone and pick it up by a client. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adam Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • 1. Ackerman, D. (1994). Historia naturalna zmysłów, przeł. K. Chmielowska. Warszawa: Wydawnictwo Książka i Wiedza.
  • 2. Amore. (2017). https://en.wikipedia.org/wiki/That s_Amore, dostęp: 10.09.2017.
  • 3. Barret, L. (2014). Pizza: A Slice of American History. Minneapolis: Voyageur Press.
  • 4. BrickSet Your LEGO® Set Guide. (2017). https://brickset.com/, dostęp: 10.09.2017.
  • 5. Flower, R., Falassi, A. (2007). Spokojnie, to tylko Włochy, przeł. M. Jarco. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 6. Hatchwell, E., Bell, B. (2005). Podróże marzeń Włochy, przeł. A. Wolski, J. Podgórski. Warszawa: Mediaprofit.
  • 7. Helstosky, C. (2008). Pizza: A Global History. London: Reaktion Books Ltd.
  • 8. Hoffman, A. (2014). 6 Reasons Why Everyone Loves Pizza. https:// www.theodysseyonline.com/6-reasons-why-everyone-loves-pizza, dostęp: 8.09.2017.
  • 9. Horosiewicz, B. (2017). Najpiękniejsze miejsca i przysmaki Włoch. Ożarów Mazowiecki: Wydawnictwo Olesiejuk.
  • 10. Jepson, T. (2002). Przewodnik National Geographic Włochy, przeł. P. Amsterdamski. Warszawa: Wydawnictwo G+J RBA.
  • 11. Pizza Masters. (2017). http://www.cookingchanneltv.com/shows/pizza-masters, dostęp: 8.09.2017.
  • 12. Rose, G. (2010). Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, przeł. E. Klekot. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 13. Szczęsna, E. (2001). Poetyka reklamy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 14. Szewczyk, Ł. (2011). AlleRogal: Wiaty pachnące jak pyszny rogal. https://media2.pl/reklama-pr/85054-AlleRogal-Wiaty-pachnace-jak-pyszny-rogal.html, dostęp: 9.09.2017.
  • 15. Śliwińska, A. (2014). Jaką pizzę najczęściej wybierają Polacy. https://posbistro.com/blog/pl/jaka-pizze-najczesciej-jadaja-polacy/, dostęp: 9.09.2017.
  • 16. The Pizza Show. (2017). https://video.vice.com/pl/show/pizza-show, dostęp: 8.09.2017.
  • 17. Turner, V. Turner, E. (2009). Obraz i pielgrzymka w kulturze chrześcijańskiej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • 18. Ulotka. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ulotka, dostęp: 10.09.2017.
  • 19. Wergiliusz Publiusz Maro. (1981). Eneida, przeł. T. Karyłowski. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  • 20. Wyrwas, K. (2005). Pizza. http://poradniajezykowa.us.edu.pl/baza_archiwum.php, dostęp: 8.09.2017.
  • 21. Wysocka, S. (2017). Pizza neapolitańska ma certyfikat UE. https://finanse.wp.pl/pizzaneapolitanska-ma-certyfikat-ue-6114110808585857a, dostęp: 8.09.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171604025

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.