PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3, CD | 2381--2390
Tytuł artykułu

Problem optymalizacji liczby stanowisk manualnego systemu poboru opłat w ruchu autostradowym

Warianty tytułu
Optimization of the Number of Positions in the Highway Manual Toll Collection System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę, że rozwój sieci dróg ekspresowych i autostrad prowadzi nieuchronnie do wzrostu znaczenia kwestii, które dotychczas miały znaczenie marginalne. Należą do nich m.in. zagadnienia związane z systemem poboru opłat. Wprowadzenie systemu elektronicznego oraz konieczność przystosowania już istniejących odcinków autostrad do standardów dróg płatnych wymusza na właścicielach i zarządcach autostrad podjęcie szeregu działań. Głównym ich celem jest uszczelnienie i usprawnienie samego procesu. Szczególnego znaczenia nabierają tu zagadnienia optymalizacji liczby stanowisk poboru opłat, które bezpośrednio przekładają się na standard jakości obsługi i koszty eksploatacyjne. W pracy zaprezentowano typowy schemat postępowania w omawianym przypadku, przedstawiono podstawowe jego ograniczenia i wykazano potrzebę posiadania określonych danych wejściowych dla dokonania właściwej optymalizacji liczby stanowisk. (abstrakt oryginalny)
EN
The article underlines the fact that the development of a network of expressways and highways inevitably leads to an increase in the importance of issues that previously were of marginal importance. These include issues related to toll collection system. The introduction the system of electronic toll collection and the need to adapt sections of existing highways to toll roads enforces standards for owners and managers of highways to take action. Their main objective is to seal and improve the process of charging. It is particularly important to optimize the number of positions that because it directly influences the standard quality of service and operating costs. The paper presents a typical pattern of conduct in this case, as well as its basic limitations and show the need for a set of input data in order to optimize the number of posts. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2381--2390
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • [1] Zaprojektowanie i wykonanie dostosowania autostrady A4 Wrocław - Katowice (153+227 - km 340+200), na odcinku Wrocław-Sośnica do standardów autostrady płatnej i do poboru opłat, SIWZ, GDDKiA, Warszawa 2008 r.
  • [2] Filipowicz B., Modele stochastyczne w badaniach operacyjnych - analiza i synteza systemów obsługi i sieci kolejkowych, WNT, Warszawa 1996 r.
  • [3] Woch J., Teoria potoków ruchu, WPŚl, Katowice 2001 r.
  • [4] Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego Teoria i praktyka, Warszawa, WKŁ 2009.
  • [5] Opoczyński K., Generalny pomiar ruchu 2005 Synteza wyników, Warszawa, Transprojekt 2006.
  • [6] Pomiary natężeń, struktury rodzajowej i kierunkowej ruchu w wybranych pomocniczych punktach badan ekranowych, GDDKiA, Warszawa 2010.
  • [7] Niebieska księga, Infrastruktura drogowa, Warszawa, Jaspers 30 września 2008 r.
  • [8] Podstawowe Wymagania Techniczne do Projektowania, Budowy, Eksploatacji i Zwrotu Autostrady A2 Stryków I - Konotopa, GDDKiA. Warszawa 2008 r.
  • [9] Instrukcja obliczania przepustowości dróg I i II klasy technicznej (autostrady i drogi ekspresowe), GDDP, Warszawa 1995 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171605377

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.