PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2020 | 31 | 37--51
Tytuł artykułu

Zmiany zachowań konsumentów na rynku telewizyjnym - współoglądalność TV i internetu

Warianty tytułu
Changes in Consumer Behaviour on the TV Market - TV and Internet Co-viewership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka prezentuje zmiany zachowań konsumentów na rynku telewizyjnym, na przestrzeni lat od 2011 do 2018 roku. Analiza ta powstała na podstawie dostępnych danych prezentowanych przez trzy firmy badawcze. Rozwój technologii i dostępność platform dostępów do treści wpływa na zachowania widzów. W artykule znajduje się opis rynku telewizyjnego, charakterystyka konsumenta oraz jego zachowania podczas oglądania telewizji. (abstrakt oryginalny)
EN
The author presents changes in consumer behaviour on the TV market over the years from 2011 to 2018. The analysis is based on available data presented by three companies. The development of technologies and the availability of content access platforms affect viewers' behavior. The article features a description of the TV market, consumer characteristics, and viewer's behaviour while watching TV. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
31
Strony
37--51
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Albarran Alan B., Media Economics: Understanding Markets, Industries, and Concepts, Iowa State University Press, Iowa 1996.
  • Alttkorn Jerzy, Marketing a etyka "Handel Wewnętrzny" nr 3, 1992.
  • Chmielewska Aleksandra, Marka kiedyś i dziś, red. J. Osiński, M. Dobrzycka, Postęp i regres Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania ewolucji cywilizacji, SGH, Warszawa 2017.
  • Badania ankietowe popytu konsumpcyjnego, PWE, Warszawa 1976.
  • Briggs Matt, Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012.
  • Dobiegała-Korona Barbara, Klient kapitałem przedsiębiorstwa, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona, A. Herman, Difin, Warszawa, 2006.
  • Dobiegała-Korona Barbara, Wycena klienta, w: Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, red. A M. Panfil, Szablewski, Poltext, Warszawa 2011.
  • Gabriel Yiannis., Lang Tim, The Unmanageable Consumer: contemporary consumption and its fragmentation. Sage in Londyn.
  • Garbarski Lechosław, Zachowania nabywcow, PWE, Warszawa 1994.
  • Gorski Janusz, Sierpinski Witold, Historia powszechnej myśli ekonomicznej 1870-1950, PWN, Warszawa 1987.
  • Jachnis Anna, Trela Jan, Psychologia konsumenta i reklamy, OW Branta, Bydgoszcz 1998.
  • Jaegher Kris, Report on impact of fixed-mobile substitution in market definition, BEREC, 2011.
  • Kalisz David E., Strategie konkurencji Rynek telewizyjny w Polsce, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2016. Fidler R., Mediamorphosis: Understanding ew Media, Pine Forge Press, Thousand Oaks 2001.
  • Kieżel Ewa, Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa 2010.
  • Laidler David, Estrin Saul, Wstęp do mikroekonomii, Gebethner i Ska Warszawa 1991.
  • Mattelart Armand, Teorie komunikacji: krotkie wprowadzenie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Olczyk Magdalena, Sprzedaż konsumencka, Wydawnictwo Prawnicze Lexis Nexsis, Warszawa 2006.
  • Picard RobertG., The Economics and Financing of Media Companies, Fordham University Press, New York 2002.
  • Popularna encyklopedia Powszechna, Fogra, Krakow 1995, s. 44-45.
  • Williamson Oliver E. , Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Firmy, rynki, relacje kontraktowe. WN PWN, Warszawa 1998.
  • Wiszniewski Edward, Ekonomika konsumpcji, PWN Warszawa 1983.
  • Włodarczyk-Śpiewak Katarzyna., Konkurencyjność przedsiębiorstwa a wspÓłczesne zachowania konsumpcyjne, w: Co decyduje o konkurencyjności gospodarki?, red. M. Noga, M. K. Stawicka, Cedewu, Warszawa 2008.
  • Wolf Michael J., The entertainment economy: How mega-media trends are changing, Times Books, New York 1999.
  • depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/1479/%C5%9Awiadomo%C5%9B%C4%87%20konsumencka.pdf?sequence=1
  • gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/jednozrodlowe-badanie-gemiusa-dla-kampanii-online-i-tv.html
  • grupaiqs.pl/kto-dzis-jeszcze-oglada-telewizje-wyniki-badania-iqs96/
  • iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/03/RaportIABPolska_RazemLepiej_XI2011.pdf
  • krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/tv/problemowe/rynek-telewizyjny--2011-analiza.pdf
  • prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20021411176/T/D20021176L.pdf
  • stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spolecz_inform_w_polsce_10-2012.pdf
  • stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2018-roku,2,8.html
  • pwc.pl/pl/pdf/pwc-raport-wideo-2017.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171606281

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.