PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2020 | nr 42(1) | 25--32
Tytuł artykułu

Zarządzanie procesowe w administracji publicznej na przykładzie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Process Management in Public Administration Based on the Polish Social Insurance Institution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ubezpieczenia społeczne stanowią podstawowy instrument polityki społecznej oraz państwa i dotyczą niemal każdego człowieka. Zakład Ubezpieczeń Społecznych jako największa i najważniejsza instytucja w zakresie ubezpieczeń społecznych w Polsce, korzystając z bogatego doświadczenia i ukształtowanej pozycji, w sposób ciągły dostosowuje się do oczekiwań społecznych poprzez m.in. wdrażanie nowoczesnych technologii umożliwiających szybki i przyjazny dostęp do szerokiego zakresu danych. Wprowadzony w Zakładzie model zarządzania procesowego ma na celu usprawnienie pracy pracowników i poprawę jakości realizowanych zadań, co w konsekwencji powoduje również wzrost satysfakcji klientów. W części pierwszej artykułu przedstawiono możliwe do wprowadzenia w danej jednostce administracji publicznej aspekty zarządzania procesowego. Uwzględnienie ich w bieżącej pracy wynika z charakterystyki danej organizacji i możliwości uzyskania jak najlepszych efektów. W części drugiej wskazano szczegółowe sposoby wdrażania zarządzania procesowego w jednostkach administracji publicznej, wskazując konieczność pełnego zrozumienia i zaangażowania wszystkich pracowników jednostki. W ostatniej części zaprezentowano model zarządzania procesowego wprowadzony w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Wskazano także na potrzebę ciągłego doskonalenia i optymalizowania istniejących procedur związanych z dokonującymi się zmianami otoczenia Zakładu.(abstrakt oryginalny)
EN
Social insurance is a key element of a state's social policy because it affects almost every citizen. The Polish Social Insurance Institution is the biggest and most important insurance institution in Poland. Apart from having enormous experience and a stable market position, it continuously adjusts to the social needs and expectations by implementing new technologies that enable quick and easy access to its extensive database. The aim of introducing the process management model at The Polish Social Insurance Institution is to increase employee effectiveness and improve work quality, which will lead to a higher level of client satisfaction. The first part of the article provides an overview of the process management aspects that could potentially be implemented at the Institution. The possibility of applying them in its daily work is determined by the characteristic of the given unit and the possibility of achieving the best results possible. The second part focuses on the detailed methods of implementing the process management model, as well as the fact that all employees must understand and be committed to this process for it to be successful. The third part introduces the process management model that has been implemented at the Polish Social Insurance Institution and highlights the need to constantly improve and optimise the internal procedures along with the changes that it is currently undergoing.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poland
Bibliografia
  • Bitkowska, A., Weiss, E. (red.). (2016). Metody i koncepcja podejścia procesowego w zarządzaniu. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania.
  • Borowiecki, R., Kiełtyka, L. (2011). Przełomy w zarządzaniu. Zarządzanie procesowe. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Dom Organizatora.
  • Bosiacki, A. (2010). Nowe zarządzanie publiczne i public governance w Polsce i w Europie. Warszawa: Liber.
  • Dereń, A.M., Skonieczny, J. (2016). Zarządzanie twórczością organizacyjną: podejście procesowe. Warszawa: Difin.
  • Grajewski, P. (2012). Procesowe zarządzanie organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Krukowski, K. (red.). (2006). Zarządzanie organizacjami publicznymi. Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.
  • Krukowski, K. (2011). Zarządzanie procesowe w administracji publicznej. Olsztyn: Współczesne Zarządzanie.
  • Krukowski, K., Siemiński, M. (red.). (2015). Zarządzanie publiczne : teoria i praktyka w polskich organizacjach. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
  • Szczepańska, K., Bugdol, M. (red.). (2016). Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
  • Szołtysek, J., Detyna, B. (red.). (2013). Logistyka. Wałbrzych: Współczesne wyzwania.
  • Władek, Z. (2016). Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej: zarys wykładu. Warszawa: Difin.
  • PN-EN ISO 9000:2015. (2016). Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Warszawa: Polski Komitet Normalizacyjny.
  • PN-EN ISO 9001:2015. (2016). Systemy zarządzania jakością. Wymagania. Warszawa: Polski Komitet Normalizacyjny.
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych (b.d). www.zus.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171607117

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.