Warianty tytułu
Rules for Driver Training in Road Transportation of Dangerous Goods as an Element of Safety Improvement
Języki publikacji
Abstrakty
Wszyscy pracownicy związani z przewozami ładunków niebezpiecznych powinni przejść szkolenie na temat zagrożeń stwarzanych przez towary niebezpieczne, odpowiednio do stopnia ryzyka utraty zdrowia lub narażenia, mogących być skutkiem wypadku przy przewozie takich towarów, z uwzględnieniem ich załadunku i rozładunku. Celem szkolenia powinno być zapoznanie pracowników z bezpiecznymi sposobami postępowania oraz z procedurami ratowniczymi. Szkolenie powinno być okresowo uzupełniane szkoleniem doskonalącym uwzględniającym zmiany w przepisach. Dokumenty potwierdzające przeprowadzenie szkoleń powinny być przechowywane przez pracodawcę i udostępniane pracownikowi lub właściwej władzy na ich wniosek. Powinny być one weryfikowane przy podejmowaniu nowego zatrudnienia. Stosowany w Polsce system szkolenia i egzaminowania kierowców spełnia swoją rolę związaną z poprawą i zachowania bezpieczeństwa w przewozach ładunków niebezpiecznych w transporcie drogowym. Statystyki wypadków drogowych w Polsce jednoznacznie wskazują, że przy około 10% udziale ładunków niebezpiecznych w przewozach ogółem procentowy udział samochodów w wypadkach jest znacznie poniżej powyższej wielkości statystycznej. To potwierdza powyższą tezę o właściwej roli szkolenia a wskazany jego zakres i formy egzaminowania spełniają założoną rolę. (fragment tekstu)
Participants of transportation should train their employee in the following areas: General Training - employees should know the general requirements contained in the regulations on the transport of dangerous goods. Workplace training - employees should be trained in the regulations concerning the carriage of dangerous goods, closely corresponding to their responsibilities and duties. In cases where the carriage of dangerous goods involves a multimodal transport operation, workers should be familiar with the requirements for other modes of transport.(original abstract)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Bibliografia
- 1. J. Sadowski, Bezpieczeństwo transportu drogowego ładunków niebezpiecznych, Logistyka 3/2011
- 2. Art. 21.1 Ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych.
- 3. (Dz. U. 2002 nr 199 poz. 1671)
- 4. Zrestrukturyzowana Umowa ADR obowiązująca od dnia 1 stycznia 2011 r
- 5. www.nik.gov.pl/plik/id,3552,vp,4524.pdf
- 6. www.polpoz.pl/data/gfx/pictures/large/5/1/15_1.png
- 7. www.znaki-drogowe.pl/images/stories/oznakowanie/niebezpieczneb.png
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171607189