PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 6885--6896
Tytuł artykułu

Znaczenie jakości w kształtowaniu partnerskich relacji w łańcuchu dostaw

Autorzy
Warianty tytułu
The Meaning of Quality in Supply Chain Partnership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono zagadnienie znaczenia jakości w procesie budowania partnerstwa z dostawcami na rynku B2B. Zaprezentowano nadrzędne założenia i wyróżniki wzajemnie korzystnych relacji, zachodzących w ramach typowego łańcucha dostaw. Ponadto uwzględniając bazowe etapy wyboru dostawcy dóbr przemysłowych, wskazano przykładowe normatywne nośniki informacji o jakości, w tym przede wszystkim certyfikaty produktowe i systemowe, uzyskane w trybie dobrowolnym lub obowiązkowym.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the importance of quality in the process of building partnership with suppliers in the B2B market . Presented crucial assumptions and parameters mutually beneficial relationship, taking place under the typical supply chain. Furthermore, the Author indicated the basic elements of selecting suppliers of industrial goods procedure , and described normative sources of information about the offered quality, including in particular the product and system certificates, that are obtained under voluntary or mandatory process of certification.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6885--6896
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • 1. Christopher M., Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa 2000
  • 2. Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa 2003
  • 3. Stock J., Lambert D., Strategic Logistic Management, 4th Edition, McGraw-Hill 2001
  • 4. Christopher M., Towill D. R., Developing Market Specific Supply Chain Strategies, "The International Journal of Logistic Management" 2002, Vol. 13
  • 5. Hines T., Supply Chain Strategies:Customer Driven and Customer Focused, Elsevier, Oxford 2004
  • 6. Free R.C., 21st Century Econimics. A Reference Handbook, Sage, California 2010,
  • 7. Williamson O., Instytucje ekonomiczne kapitalizmu, PWN, Warszawa 1998
  • 8. E. Prałat-Kubiszewska E., Relations with Suppliers in Supply Chain Management, "Systems" 2005, Vol. 10, No.1
  • 9. Gołebiowski T., Marketing na rynku instytucjonalnym, PWE, Warszawa 2003
  • 10. Handfield R. B., Krause D.R., Scannell T. S., Monczka R. M., Avoid the Pitfalls in Supplier Development, "Sloan Management Review"2000, Vol. 41
  • 11. Maleszka T., Moda na rozwój dostawców, "Zarządzanie jakością" 2009, Nr.2
  • 12. Gąsiorowska E., Decyzje zakupowe na rynku małych przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2007
  • 13. Gordon I. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001
  • 14. Światowiec J., Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006
  • 15. Ghobadian A., Gallear D., Study of Supply-Chain Purchasing Strategy "Logistics & Transport Focus" 2004, Vol. 6, Issue 1
  • 16. Enslow B., How to Communicate Better with Your Suppliers, " Logistics Today" 2004, No. 9, s. 52
  • 17. Gordon I. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001
  • 18. Fein A. J., Facing the Forces of Change: Lead the Way in the Supply Chain, NAW Institute for Distribution Excllence, 2007
  • 19. Dudzik M., Strategie zakupowe, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2001, Nr. 1
  • 20. Ehret M., Managing the Trade-off Between Relationships and Value Networks. Towards a ValueBased Approach of Customer Relationship Management in Business-to-Business Markets, "Industrial Marketing Management" 2004, Vol. 33, No. 6
  • 21. Ulaga W., Eggert A., Value-Bassed Differentation in Business Relationships: gaining and maintaining key supplier status, AMA Winter Educators' Conference Proceedings, "American Market Association" 2005, Vol. 16
  • 22. Nowicka K., Współpraca partnerska w łańcuchu dostaw, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2011, Nr.6
  • 23. Gąsiorowska E., Decyzje zakupowe na rynku małych przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2007
  • 24. Homburg Ch., Kuester S., Towards an Improved Understanding of Industrial Buying Behavior: Determinants of the Number of Suppliers, " Journal of Business-to-Business Marketing" 2001, Vol. 8 Issue 2
  • 25. Gąsiorowska E., Decyzje zakupowe na rynku małych przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2007
  • 26. Derrouiche, R.; Neubert, G.; Bouras, A. International Journal of Computer Integrated Manufacturing. Jun2008, Vol. 21 Issue 4
  • 27. Waśkowski Z., Zastosowanie koncepcji marketingu zakupów w przedsiębiorstwie, "Zarządzanie przedsiębiorstwem" 2004 , Nr. 1
  • 28. Urbaniak M., Źródła informacji na temat dostawców i oferowanej przez nich jakości, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2009, Nr. 8
  • 29. Maass R. A., Brown J. O ., Bossert J. L., Supplier Certification. A Continuous Improvement Strategy, ASQC "Quality Press" 1990
  • 30. Vírseda Gallego L., Review if existing methods, models and tools for supplier evaluation ,Linköpings University Institute Of Technology June, 2011
  • 31. Łuczak J., Zarządzanie dostawami. Certyfikacja dostawców. System jakości ISO 9000, QS 9000, Sami Swoi, Poznań 1998
  • 32. PN-EN ISO 9000:2006
  • 33. Fechner I., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2007
  • 34. Chwesiuk K., Logistyka miejska- potężny sojusznik nie tylko dla samorządów, "Logistyka" 2006, Nr. 6
  • 35. Fechner I., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2007
  • 36. Monczka R., Trent R., Handfield R., Purchasing and Supply Chain Management, Thomson SouthWestern, 2005
  • 37. Corbett Ch. J., Global Diffusion of ISO 9000 Certification Through Supply Chains, w: Supply Chain Analysis. A Handbook on the Interaction of Information, System and Optimization, Springer US 2008
  • 38. Zapłata S., Zarządzanie jakością a system zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw, "Problemy jakości" 2008, Nr. 9
  • 39. Łuczak J., Zarządzanie dostawami. Certyfikacja dostawców. System jakości ISO 9000, QS 9000, Sami Swoi, Poznań 1998
  • 40. Kwiatek P., Leszczyński G., Zieliński M., Komunikacja w relacjach business-to-business, Advertia, Poznań 2009
  • 41. Urbaniak M., Budowanie relacji partnerskich pomiędzy dostawcami a klientami na rynku B2B, "Logistyka" 2008, Nr.3
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171607271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.