PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 38 | 79--87
Tytuł artykułu

Rynkowe przeglądy płac w praktyce polskich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Market Remunerations' Reports in Polish Companies' Practice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Siła konkurencji, konieczność walki o potencjał pracy stanowiący swoisty wyróżnik firmy w otoczeniu już dziś stają się czynnikami determinującymi nową hierarchię determinantów wynagrodzeń i ich relacji. Nadają również nową rangę rynkowym przeglądom wynagrodzeń. Artykuł stanowi prezentację wyników badania ankietowego służącego identyfikacji modelu kształtowania płac w wyodrębnionej grupie polskich przedsiębiorstw i określenia roli wśród czynników oddziałujących na płace płynących z rynku informacji o płacach. (abstrakt oryginalny)
EN
The strength of competition and necessity of fi ghting for work potential making up particular fi rm feature in economic environment describing new hierarchy of remuneration's determinants and their relations. They give new rank to the market remunerations' reports. The article introduces questionnaire results which identify model of shaping remunerations in an isolated group of Polish companies and determine the role of factors infl uencing remunerations, coming from information on remuneration market. (original abstract)
Rocznik
Tom
38
Strony
79--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Armstrong M., Murlis H. (1994), Reward Management, Kogan Page (we współpracy z Institute of Personnel Management), London.
  • Juchnowicz M, Kondej A., Kinowska H. (2001), Metodologia badania rynku wynagrodzeń, w: Badanie rynku wynagrodzeń, pod red. M. Juchnowicz, IPiSS, Warszawa.
  • Gick A., Tarczyńska M. (1999), Motywowanie w zarządzaniu, PWE, Warszawa.
  • Lawler E. F. (1990), Strategic Pay, Jossey-Bass, San Francisco.
  • Oleksyn T. (1999, Płaca za wyniki, w: Elastyczne systemy wynagrodzeń), pod redakcją S. Borkowskiej, M. Juchnowicz, IPiSS, Warszawa.
  • Lyons F.H., Ben-Ora D (2002)., Total Rewards Strategy: The Best Foundation of Pay for Performance, "Compensation Benefits", vol. 3/4.
  • Karaszewska H. (2003), Ewolucja wynagrodzeń w okresie zmian systemu ekonomicznego, Wyd. UMK, Toruń.
  • Stachowska S. (2007), Wynagrodzenia w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, TNOiK, Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171609521

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.