PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | 21 | z. 3 Agile - synergia logistyki i marketingu | 183--198
Tytuł artykułu

Technologizacja sprzedaży, czyli koncepcja długiego ogona w praktyce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sales Technology or the Concept of a Long Tail in Practice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Globalizacja i internacjonalizacja oznaczają integrację rynków. Cyfryzacja i internetyzacja sprawiają, że konektywizm informacyjny łączy światowe łańcuchy dostaw. Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać atuty światowej gospodarki, jednocześnie mając możliwość zachowania lokalnego charakteru swojej firmy. Klienci globalnej wioski są dostępni jak nigdy dotąd, ale są też jednak bardziej świadomi i wyedukowani. Zaspokojenie ich potrzeb i pragnień, czyli oferowanie produktów, usług oraz obsługi staje się zarówno wielkim wyzwaniem, jak i obszarem innowacyjnego sposobu działania. Przykładem takiego podejścia jest koncepcja długiego ogona. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie atutów technologizacji sprzedaży umożliwiających dotarcie do niszowego klienta na przykładzie sklepu internetowego dla lotopałanek "Footshack.pl". Realizacja tak określonego celu wymagała od autorek pozyskania informacji ze źródeł wtórnych, w tym z istniejących źródeł papierowych oraz cyfrowych. Zastosowano metodę krytycznej analizy tekstów: publikacji zwartych, artykułów, raportów oraz materiałów umieszczonych na stronach internetowych. Uzupełnieniem były badania materiału pierwotnego w postaci jednostki studyjnej - funkcjonującego sklepu internetowego.(fragment tekstu)
EN
The space in which modern enterprises come to operate is transformed from month to month, from day to day. Computerization and Internetization make the world shrink. Every trader can communicate with clients from all over the world. There are no time and space barriers. Market niches, once overlooked due to low return on capital, are becoming available like never before. The Internet makes partial small groups grow into attractive segments for which smaller and big players compete. Technologization means that digital advances are eagerly absorbed. The "long tail strategy" has found fertile ground to flourish. Starting a business in a market niche is now becoming a natural activity for start-ups. The research goal of the considerations undertaken in this article is to illustrate the advantages of implementing the long tail concept as one that is based on new technologies allowing to reach a niche customer. The object of the research was the company called "Footshack.pl". The following research methods were used to obtain the research material: critical bibliographic analysis as well as site-centric and user-centric of the original material. This material allowed to indicate the implications of applying the concept of the long tail strategy on the possibility of reaching a niche client.(original abstract)
Rocznik
Tom
21
Strony
183--198
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Anderson Ch. (2006), The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More, Hyperion Press, Westport, Connecticut.
  • Anderson Ch. (2008), Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos, Media Rodzina, Poznań.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A. (2009), E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa.
  • Godlewska-Majkowska H., Skrzypek E., Płonka M. (2016), Przewaga konkurencyjna w przedsiębiorstwie, Texter, Warszawa.
  • Gracz L., Ostrowska I. (2014), Młodzi nabywcy na e-zakupach, Placet, Warszawa.
  • GUS (2019), Raport GUS 2019. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2015-2019 [online], http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne /nauka-i-technika-spo- leczenstwo-informacyjne/, dostęp: 19.08.2020.
  • Kieżel E. (2017), Wiedza ekonomiczna polskich konsumentów jako podstawa podejmowania i racjonalizacji decyzji konsumpcyjnych [w:] E. Kieżel, A. Burgiel (red.), Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań, C.H. Beck, Warszawa.
  • Kunicki K. (2013), Strategia niszy rynkowej w kontekście globalnych aspiracji MSP, "Zarządzanie i Finanse", nr 1.
  • Linkiewicz A., Bartosik-Purgat M. (2017), Konsument oraz proces decyzyjny w warunkach globalizacji [w:] M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Małachowski A. (2005), Środowisko wirtualnego klienta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, Wrocław.
  • Mącik R. (2013), Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- -Skłodowskiej, Lublin.
  • Mróz B. (2017), Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330.
  • Mruk H. (2012), Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Palka D., Stecuła K. (2018), Postęp technologiczny - dobrodziejstwo czy zagrożenie? Materiały konferencyjne [w:] R. Konsala (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, t. 1, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole.
  • Pawłowska B., Witkowska J., Nieżurawski I. (2010), Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Raport Digital 2020 (2019) [online], https://mobirank.pl/2020/01/31/raport-digital-i-mobile- -na-swiecie-w-2020-roku, dostęp: 30.07.2019.
  • Rosa G. (2016), Zachowania konsumentów na rynku [w:] G. Rosa, J. Perenc, J. Ostrowska (red.), Marketing przyszłości. Od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego, C.H. Beck, Warszawa.
  • Stępnicka N., Bąkowska P. (2013), Koncepcja "długiego ogona" w naukach ekonomii i zarządzania, "Organizacja i Zarządzanie", nr 1.
  • Sztorc M. (2017), Strategie niszy rynkowej niezależnych przedsiębiorstw hotelarskich w warunkach globalizacji rynku, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej", nr 105.
  • Tkaczyk J. (2018), Konsument w Internecie [w:] G. Mazurek (red.), E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa.
  • Wolny R. (2012), Polski e-konsument na rynku usług, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1.
  • Wolny R. (2016), Od konsumpcji do prosumpcji - zmiany w zachowaniach nabywców e-usług, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 261.
  • Żurak-Owczarek C. (2013), E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba oceny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171609833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.