PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 4 (52) | 47--57
Tytuł artykułu

Application of Group Supervision as a Method of Developing Staff in Penal Institutions

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Introduction/background: The article discusses the subject of group learning among prison service officers based on the example of group supervision.
Aim of the paper: Based on the studies of the subject literature and the authors' own research, an attempt was made to identify the benefits and barriers which accompany the implementation of group supervision within the framework of the prison system.
Materials and methods: The research was conducted in 2020, and the research method was individual interview with a standardized list of searched for information (semi-structured). The selection of study participants was carried out through purposive sampling; the respondents were prison service officers acting as psychologists with at least 15 years' experience in active service, defined as "experts".
Results and conclusions: The respondents agree concordantly that group supervision is a valuable method of group learning, emphasizing benefits such as: expanding awareness, understanding the dynamics of relationships with inmates, coping with difficult emotions, and obtaining valuable feedback. Among the barriers preventing officers from using this form on a permanent basis, the respondents mentioned: budgetary constraints in terms of financing, lack of regularity and cyclicality of meetings, and low awareness among superiors as to the beneficial aspects of supervision. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--57
Opis fizyczny
Twórcy
  • Higher School of Criminology and Penitentiary Science in Warsaw, Poland
  • Higher School of Criminology and Penitentiary Science in Warsaw, Poland
  • Higher School of Criminology and Penitentiary Science in Warsaw, Poland
autor
  • Higher School of Criminology and Penitentiary Science in Warsaw, Poland
Bibliografia
  • Aleksandrowicz, J. (2010). Superwizja w kształceniu psychoterapeutów [Supervision in the education of psychotherapists]. Psychoterapia [Psychotherapy], 3(154), pp. 23-30.
  • Anderson, H. (2000). Supervision as a collaborative learning community. http:/www.harleneanderson.org/Pages/supervisionbulletin.htm.
  • Atkinson, D.F., & Mann, R.E. (2012). Prison officers as observers of offence paralleling behaviours: an untapped resource? The Journal of Forensic Psychiatry & Psychology, 23(2), 139-155.
  • Ciosek, M. (2016). Kara pozbawienia wolności i jej funkcje [Prison sentence and its functions]. In: M. Ciosek, B. Pastwa-Wojciechowska (eds.), Psychologia penitencjarna [Prison psychology] (pp. 50-56). Warsaw: PWN.
  • Cropanzano, R., Rupp, D.E., & Byrne, Z.S. (2003). The relationship of emotional exhaustion to work attitudes, job performance, and organizational citizenship behaviors. Journal of Applied psychology, 88(1), pp. 160-169.
  • Dobrowolska, M., Paruzel-Czachura, M., Naczyński, M., & Polok, G. (2017). Przyszłym menedżerom potrzeba terapii [Future managers need a therapy]. Doświadczenia rodzinne a ryzyko rozwoju zaburzeń funkcjonowania psychicznego u przyszłych przedsiębiorców [Family experiences and the risk of developing mental disorders in future entrepreneurs]. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi [Human Resource Management], 5, 118. "Kooperacja, współpraca, przyjaźń" [Collaboration, Cooperation & Frienship]), pp. 183-195.
  • Ferreira, M., Grewiński, M., Jorge, J.R., & Geletta, K. (2014). Superwizja jako instrument rozwoju zawodowego w służbach społecznych [Supervision as a professional development method in social services]. Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej [Mazovian Centre of Social Policy].
  • Gilbert, M.C., Evans, K. (2004). Superwizja w psychoterapii [Supervision in psychotherapy]. Gdańsk: GWP.
  • Grewiński, M., & Skrzypczak, B. (2014). Superwizja pracy socjalnej [Supervision of social work]. Warsaw: Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL [Local Activity Support Centre CAL], WSZP TWP.
  • Jelonkiewicz, I. (2017). W lustrze superwizyjnym [In the supervision mirror]. In: D. Danielewicz, J. Rola (eds.), Stare dylematy i nowe wyzwania w psychoterapii [Old dilemmas and new challenges in psychotherapy] (pp. 189-206). Warsaw: Wydawnictwo ASP (publishing house).
  • Jelonkiewicz, I. (2018). Co dzieje się w relacji superwizyjnej [What happens in a supervision relationship]. Psychoterapia [Psychotherapy], 4(187), pp. 69-80.
  • Józefik, B. (2010). Superwizja: perspektywa systemowa [Supervision: a systemic perspective]. Psychoterapia [Psychotherapy], (3)(154), pp. 11-22.
  • Kalaman, M.R. (2014). Szkolenie i doskonalenie zawodowe funkcjonariuszy służby więziennej w kontekście całożyciowego uczenia się [Training and professional development of prison officers in the context of lifelong learning]. Edukacja ustawiczna dorosłych [Continual education of adults], 4, pp. 159-172.
  • Kennealy, P.J., Skeem, J.L., Manchak, S.M., & Eno Louden, J. (2012). Firm, fair, and caring officer-offender relationships protect against supervision failure. Law and Human Behavior, 36(6), p. 496.
  • Kolb, D.A. (2007). The Kolb learning style inventory. Boston, MA: Hay Resources Direct.
  • Kulkarni, P.P. (2013) A Literature Review on Training & Development and Quality of Work Life. Journal of Arts, Science & Commerce, International Refereed Research Journal, 4(2), www.researcherworld.com, 02.09.2020.
  • Lee, R.T., & Ashforth, B.E. (1996). A meta-analytic examination of the correlates of the three dimensions of job burnout. Journal of applied Psychology, 81(2), pp. 123-133.
  • Lucas, S.R. (2014). Beyond the existence proof: Ontological conditions, epistemological implications, and in-depth interview research. Quality & Quantity, 48(1), pp. 387-408.
  • Mendryk, I. (2016). Preferowane metody doskonalenia kompetencji pracowniczych - różnice międzypokoleniowe. Edukacja-Technika-Informatyka [Preferred methods of employee competence improvement - intergenerational differences. Education-Technology-Information Technology], 3(17), pp. 245-251.
  • O'Hara, M. (2009). What is the significance of care work for prison officers? Comparing social care and custodial care. The Journal of Social Criminology, pp. 100-121.
  • Order No. 19/16 of the General Director of the Prison Service; April 14, 2016.
  • Pomiankiewicz, J. (2010). Stres i wypalenie zawodowe funkcjonariuszy Służby Więziennej - uwarunkowania, przejawy, konsekwencje - zarys problemu [Stress and burnout of officers of the Prison Service-conditions, manifestations, consequences - outline of the problem]. Przegląd Więziennictwa Polskiego, 67(68), pp. 47-60.
  • Steiner, B., & Wooldredge, J. (2015). Individual and environmental sources of work stress among prison officers. Criminal Justice and Behavior, 42(8), pp. 800-818.
  • Szatkowska, A. (2014). Czynniki osobowościowe i etyka zawodowa funkcjonariuszy Służby Więziennej a efektywność wykonywania kary pozbawienia wolności [Personal factors and professional ethics of Prison Service officers and the effectiveness of prison sentence]. In: D. Rondalska, M. Kalamana (eds.), Konteksty kreowania przestrzeni polskiego więzienia [The contexts of creating of the Polish prison space] (pp. 145-154). Kalisz: UAM, COSSW, PTP.
  • Szczepaniak, P. (2015). Paradoksy szkolenia personelu więziennego w Polsce [Paradoxes of prison staff training in Poland]. In: T. Bulendy, A. Rzepliński (eds.), Modernizowanie więziennictwa: V Kongres Penitencjarny [Modernisation of the penitentiary system: V Penitentiary Congress] (pp. 374-394). Warsaw.
  • Tomlin, A.M., Weatherston, D.J., & Pavkov, T. (2014). Critical components of reflective supervision: Responses from expert supervisors in the field. Infant Mental Health Journal, 35(1), pp. 70-80.
  • Winship, G., Shaw, S., & Haigh, R. (2019). Group supervision for prison officers: an orthopedagogical approach to emotional management. The Journal of Forensic Psychiatry & Psychology, 30(6), pp. 1006-1020.
  • Worek, B., Turek K. (2015). Uczenie się przez całe życie - "akcelerator" rozwoju [Lifelong learning - a "development accelerator"]. In: J. Górniak (ed.), Polski rynek pracy - wyzwania i kierunki działań na podstawie badań Bilans Kapitału Ludzkiego [Polish labour market - challenges and directions of actions based on the Balance of Human Capital research], 2010-2015. Warsaw-Cracow.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171610069

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.