PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2020 | 32 | 31--47
Tytuł artykułu

Analiza rynku telewizyjnego - aspekt finansów nadawców

Warianty tytułu
Television Market Analysis - the Financial Aspect of Broadcasters
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorki prezentują charakterystykę rynku telewizyjnego w ujęciu finansowym. Przedstawiają modele pozyskiwania środków finansowych w wybranych państwach Unii Europejskiej. Z uwagi na czas epidemii COVID-19 i jego wpływ na czas konsumpcji treści wideo zostały zaprezentowane wyniki w obszarze czasu i wartości treści telewizyjnych w czasie początku marca 2020 r. (abstrakt oryginalny)
EN
The authors present the characteristics of the television market in financial terms. They present models of obtaining financial resources in selected European Union countries. Due to the time of the COVID-19 epidemic and its impact on the time of video content consumption, results in the area of time and value of TV content were presented at the beginning of March 2020. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
32
Strony
31--47
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorantka
Bibliografia
  • Adamowski J., Rynek audiowizualny w Polsce. Ocena i perspektywy, Ministerstwo Kultury - Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2003.
  • Arkenberg C., D. Van Dyke, JD Tengberg, and Nathan Baltuskonis, "eSports graduates to the big leagues," Deloitte Insights, July 23, 2018.
  • Deloitte, 2020 Sports industry outlook, In an Olympic year, "golden" opportunities abound throughout the sports industry, Deloitte Center for Technology, Media & Telecommunications, 2020.
  • Jaegher K., Report on impact of fixed-mobile substitution in market definition, BEREC, 2011.
  • Kalisz D.E., Strategie konkurencji Rynek telewizyjny w Polsce, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2016.
  • Le Champion R. et M.l Agnola, L'essor du webcasting, l'avenement d'un nouveau, Paris 2008.
  • Lister M., J. Dovey, S. Giddings, I. Kelly, Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  • Picard R.D., Historical Trends and Patterns In Media Economics, w: Handbook of Media Management Economics, red. A.B. Albarran, S.M. Chan-Olmsted, M.O. Wirth, Routledge, New York 2006.
  • Sajna R., Telewizja w Hiszpanii - tendencje ogólne i wymagania rynku, Studia Medioznawcze, nr 4 (23) Internet i jego użytkownicy, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005.
  • Sobczak J., Radiofonia i telewizja. Komentarz do ustawy, Zakamycze, Kraków 2001.
  • Świerczyńska-Głownia W., Ewolucja rynku telewizyjnego w Polsce, Kraków 2014.
  • UNESCO, International Flows of Selected Goods and Services, 1994-2003: Defying and capturing the flows of global cultural trade, UNESCO Institute for Statistics, Canada 2016.
  • Wolf M. J., The entertainment economy: How mega-media trends are chang - ing, Times Books, New York 1999.
  • Zalewski K., S. Celmer, J. Firlej, E. Murawska-Najmiec, A. Woźniak, Telewizja hybrydowa: szanse, zagrożenia i wyzwania regulacyjne, KRRiT, Warszawa 2013.
  • www.advanced-television.com/2020/01/07/france-4-france-o-to-end-dtt
  • www.advanced-television.com/2020/01/24/france-7-8m-watch-catch-up-tv
  • www.arte.tv/sites/pl/corporate/zrodla-finansowania/
  • www.broadbandtvnews.com/2020/01/27/popcorntimes-launches-free-vod-service/
  • www.businessinsider.com.pl/media/tv-radio/przychody-tvp-i-telewizji-z-innych-krajow-porownanie/ dg7xbq8
  • www.digitaltveurope.com/2020/04/16/ott-market-in-eastern-europe-set-to-triple-by-2025/
  • www.ebu.eu
  • www.gemius.com/all-reader-news/increased-interest-in-news-less-popularity-of-sport-advertising- market-during-the-coronavirus
  • www.iaa.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/KPMG.pdf
  • www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/pliki/regulations/antykoncentracjne-regulacje_analiza.pdf
  • www.mmponline.pl/artykuly/234312,mediacom-koronawirus-zmienia-rynek-reklamowy-w-polsce
  • www.offremedia.com/63-de-progression-annuelle-des-revenus-publicitaires-lies-la-tv-connectee- entre-2017-et-2020-en
  • www.offremedia.com/parts-daudience-tv-2019-tf1-leader-sous-les-20-france-2-plus-forte-progression- m6-sous-les-9-annee
  • www.pandemic.html?fbclid=IwAR0pPpMk0j4lfeJyTyHoZ3tvPHlbuVpmhft6rI4ziRthYsjYNd- 23CnoDNM0
  • www.pwc.pl/pl/pdf/publikacje/2018/media-i-rozrywka-2018-raport-pwc.pdf
  • www.statista.com/statistics/1105663/poland-tv-audience-time-during-the-coronavirus-epidemic/
  • www.statista.com/statistics/1106498/home-media-consumption-coronavirus-worldwide-by-country/
  • www.thinkbox.tv/News-and-opinion/Newsroom/TV-ad-revenue-in-the-UK-totalled-5-11-billion- in-2018,
  • www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-sredni-dobowy-czas-ogladania-telewizji-analiza-nielsena
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171610321

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.