PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | Innowacyjny rozwój. Inteligentne organizacje | 89--100
Tytuł artykułu

Dążenie pracowników do rozwoju jako czynnik efektywności funkcjonowania organizacji publicznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozdziału jest odpowiedź na pytania: czy pracowników organizacji publicznych cechuje dążenie do rozwoju zawodowego i czy istnieje związek pomiędzy dążeniem pracowników do rozwoju zawodowego a efektywnością funkcjonowania organizacji publicznych? Cel ten zostanie zrealizowany poprzez przedstawienie wyników analizy literatury przedmiotu i wyników badań empirycznych przeprowadzonych w organizacjach publicznych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bańka A. (2007), Psychologiczne doradztwo karier, Wydawnictwo Print-B, Poznań.
  • Ciekanowski Z. (2014), Kapitał ludzki najistotniejszym elementem w organizacji, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach", nr 101, s. 135-149.
  • Clarke M. (2008), Understanding and Managing Employability in Changing Career Contexts, "Journal of European Industrial Training", Vol. 32(4), s. 258-284.
  • Cornforth C. (2001), What Makes Boards Effective? An Examination of the Relationships between Board Inputs, Structures, Processes and Effectiveness in Non-Profit Organizations, "Corporate Governance", Vol. 9(3), s. 217-227.
  • Czarnecki K. (2010), Profesjologia, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec.
  • Frączkiewicz-Wronka A., Marzec I. (2012), Rozwój zatrudnialności pracowników w organizacjach publicznych [w:] A. Stabryła (red.), Szanse i bariery rozwoju organizacji w społeczeństwie informacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, s. 215-226.
  • Gableta M. (2006), Potencjał pracy przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Harwas-Napierała B., Trempała J., red. (2006), Psychologia rozwoju człowieka, t. II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Król H., Ludwiczyński A. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kulikowska-Pawlak M. (2010), Pojmowanie efektywności organizacji - definiowanie, pomiar [w:] A. Frączkiewicz-Wronka (red.), Pomiar efektywności organizacji publicznych na przykładzie sektora ochrony zdrowia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, s. 63-99.
  • Listwan T. (1993), Kształcenie kadry menedżerskiej firmy, Wydawnictwo Kadry, Wrocław.
  • Marzec I. (2015), Uwarunkowania rozwoju zatrudnialności pracowników organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Marzec I., Ganiek A. (2018), Stosunek pracowników do zmian jako czynnik efektywności organizacji świadczących usługi publiczne, "Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne", nr 29(2) s. 377-387.
  • Marzec I., Jędrzejowicz P., Heijden B.I.J.M. van der, Scholarios D., Bozionelos N., Schoot E. van der, Knauth P. (2009), Specjaliści ICT w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 3-4(68-69), s. 90-103.
  • Maxwell G., Scott B., Macfarlane D., Williamson E. (2009), Employers as Stakeholders in Postgraduate Employability Skills Development, "International Journal of Management Education", Vol. 8(2), s. 13-24.
  • Mikuła B. (2012), Nowy wymiar zachowań organizacyjnych [w:] B. Mikuła (red.), Zachowania organizacyjne w kontekście zarządzania wiedzą, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, s. 13-38.
  • Nawojczyk M. (2002), Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków.
  • Nowacki T. (2006), Leksykon pedagogiki pracy, Instytut Technologii Eksploatacji, Warszawa-Radom.
  • Pocztowski A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza Antykwa, Kraków.
  • Quinn R.E., Rohrbaugh J. (1983), A Spatial Model of Effectiveness Criteria: Towards a Competing Values Approach to Organisational Analysis, "Management Sci-ence", Vol. 29(3), s. 363-377.
  • Reed A. (2002), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Petit, Warszawa.
  • Skrzypek E. (2000), Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- -Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.
  • Snow D. (1992), Inside the Environmental Movement: Meeting the Leadership Challenge, Island Press, Washington.
  • Szałkowski A., red. (2006), Podstawy zarządzania personelem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Thijssen J.G.L., Heijden B.I.J.M. van der, Rocco T.S. (2008), Toward the Employability-Link Model: Current Employment Transition to Future Employment Perspectives, "Human Resource Development Review", Vol. 7(2), s. 165-183.
  • Turska E. (2010), Kompetencje kariery ludzi młodych a oczekiwania współczesnych organizacji [w:] B. Kożusznik, M. Chrupały-Pniak (red.), Zastosowania psychologii w zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 249-266.
  • Urbański J. (2012), Rozwój i kariera w organizacji [w:] A. Bańka (red.), Zarządzanie potencjałem społecznym w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Novum, Płock, s. 179-197.
  • Wang C.L., Ahmed P.K. (2003), Managing Knowledge Workers, Working Paper Series, Management Research Centre, University of Wolverhampton, Shropshire.
  • Wąch-Kąkolewicz A. (2008), Rozwój zawodowy - motywy podejmowania aktywności uczenia się, "E-mentor", nr 4(26), http://www.e-mentor.edu (dostęp: 11.11.2019).
  • Wieczorkowska G., Kochański P., Eljaszuk M. (2003), Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
  • Wieczorkowska G., Wierzbiński J. (2007), Statystyka. Analiza badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
  • Wronka M. (2014), Sukces i jego pomiar w przedsiębiorstwach społecznych - próba operacjonalizacji, "Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", nr 27(2), s. 363-387.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171611195

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.