PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 7 | nr 1 | 283--295
Tytuł artykułu

Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych jako narzędzie zarządzania jego wartością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Discounted Cash Flow Approach of Business Valuation as a Value Based Management Tool
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa jest koncepcją integrującą procesy zarządzania przez wyznaczenie nadrzędnego celu: maksymalizacji wartości przedsiębiorstwa. Realizacja tego ogólnie sformułowanego celu wymaga narzędzi, które pomogą w podejmowaniu odpowiednich decyzji taktycznych i operacyjnych. Niniejszy artykuł zwraca uwagę na możliwość wykorzystania wyceny przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych w zarządzaniu jego wartością. (fragment tekstu)
EN
The paper points out the possibility of using the Discounted Cash Flow (DCF) approach o: enterprise valuation as a tool of Value Based Management. It contains the classification of data and information that are collected, forecasted and obtained in a DCF valuation process. The possibility of using those data and information in three stages of VBM (creating, managing for and measuring value) is shown. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
283--295
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna
Bibliografia
  • Black A., Wright P., Bachman J.E., W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  • Copeland T., Koller T., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartość: firm, WIG Press, Warszawa 1997.
  • Damodaran A., Finanse korporacyjne. Teoria i praktyka, wyd. II, Helion, Gliwice 2007.
  • Dittmann P., Prognozowanie w przedsiębiorstwie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Dudycz T., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005.
  • Fierla A., Wycena przedsiębiorstwa metodami dochodowymi, SGH, Warszawa 2008.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE. Warszawa 2009.
  • Jaki A., Wycena przedsiębiorstwa. Przesłanki, procedury, metody, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Kossecki P., Wycena i budowanie wartości przedsiębiorstw internetowych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszaw7a 2008.
  • Panfil M. (red.), Wycena biznesu w praktyce, Poltext, Warszaw7a 2009.
  • Rapaport A., Wartość dla akcjonariuszy - poradnik menadżera i inwestora, WIG Press, Warszaw7a 1999.
  • Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2009.
  • Rutkowski A., Zarządzanie finansami, PWE, Warszawa 2000.
  • Szczepankowski P., Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007.
  • Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 1994 r., nr 121, poz. 591.
  • Wędzki D., Strategie płynności finansowej przedsiębiorstwa. Przepływy pieniężne a wartość dla właścicieli, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • What is value based management, www.valuebasedmanagement.net (25.08.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171611565

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.