PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 2 | 40--53
Tytuł artykułu

Smart-Pricing - a New Approach to Pricing Policy in Retail Banking

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the times of increasing internal competition, new supervisory regulations, low interest rate environment and the dynamic development of new technologies that change customer behavior, the marketing strategies used so far in banking sector have proven to be ineffective. Advanced behavioral segmentation may become one of the essential element of an innovative pricing model in a financial institutions. Banks, in their databases, have a lot of information about their customers, their behaviors, purchasing preferences, product connections, the frequency of the transactions and favourite places and points of sale. On this basis banks should introduce innovative marketing strategies that use advanced tools such as pricing model, behavioral segmentation, customer price sensitivity, knowledge of customer needs, expectations and purchase preferences. The whole approach should be communicated to customers using precise marketing rules through the most recent distribution channels. Banking sector, although in many respects is in the technological avant-garde, still has to make up the gap with the e-commerce leaders in terms of advanced pricing management and point-to-point, accurate and effective communication. (original abstract)
W środowisku rosnącej konkurencji wewnętrznej, wzrostu regulacji ostrożnościowych wprowadzanych przez instytucje nadzorcze, konieczności długofalowego funkcjonowania w otoczeniu niskich stóp procentowych oraz dynamicznym rozwoju nowych technologii wywołującym zmianę schematu zachowań klientów, dotychczas stosowane strategie marketingowe okazały się nieefektywne. Zaawansowana segmentacja behawioralna to jeden z elementów innowacyjnego modelu zarządzania ceną w instytucji finansowej. Banki w swoich bazach posiadają bardzo dużo informacji i danych na temat swoich klientów, ich zachowań, preferencji zakupowych, powiązań produktowo-procesowych, częstotliwości realizowanych transakcji, ulubionych miejsc i punktów sprzedaży. Na tej podstawie powinny powstać innowacyjne strategie marketingowe, oparte na zaawansowanym modelu cenowym, wykorzystującym segmentację behawioralną, wrażliwość cenową, wiedzę na temat potrzeb, oczekiwań i preferencji zakupowych klientów. Całość podejścia powinna być komunikowana do klientów z wykorzystaniem zasad marketingu precyzyjnego, również za pośrednictwem najnowszych kanałów dystrybucji. Sektor bankowy, mimo iż w wielu aspektach znajduje się w światowej awangardzie technologicznej, cały czas posiada do nadrobienia dystans do liderów branży e-commerce w aspekcie zaawansowanego podejścia do zarządzania cenami oraz punktowego, precyzyjnego i efektywnego sposobu komunikacji. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Dom Inwestycyjny Xelion Sp. z o.o.
Bibliografia
  • Arun S., Gopalkrishnan R. I., Are pricing policies an impediment to the success of customer solutions?, Industrial Marketing Management, Vol. 40 Issue 5, July 2011.
  • Avlonitis G., Indounas K., Pricing practices of service organizations, Journal of Services Marketing, Vol. 20 Issue: 5, 2006.
  • Buschgen H.E., Przedsiębiorstwo bankowe, Poltext, Warszawa 1997.
  • Canals J., Universal banking. International Comparisons and Theoretical Perspectives, Clarendon Press, Oxford, 1997.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B., Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa 2004.
  • Biblia e-biznesu, pod red. Dutko M., Helion - Onepress, Gliwice 2013.
  • Garbarino E., Maxwell S., Consumer response to norm-breaking pricing events in e-commerce, Journal of Business Research, Vol. 63 Issues 9-10, 2010.
  • Grzywacz J., Marketing banku, Difin, Warszawa 2010.
  • Indounas K., Avlonitis G., An empirical examination of the pricing policies and their antecedents in the services sector, European Journal of Marketing, Vol. 41 Issue: 7/8, 2007.
  • Jaworski W.L., Współczesny bank, Poltext, Warszawa, 1998.
  • Kotler P., Keller K., Marketing Management, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2006.
  • Levy M., Grewal D., Kopalle P., Hess J., Emerging trends in retail pricing practice: implications for research, Journal of Retailing, Vol. 80 Issue 3, 2004.
  • Lipowski M., Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, UMCS, Lublin 2003.
  • Masiukiewicz P., Marketing w enklawach finansowych, Difin, Warszawa 2007.
  • Międzynarodowe bankructwa i afery bankowe, red. Masiukiewicz P., Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  • Mokrogulski M., Wojna depozytowa w polskim sektorze bankowym, Gospodarka Narodowa, nr 4 (272)/2014.
  • Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012.
  • Niemeyer F., Kraus M., Nowakowska M., 11 największych błędów w zarządzaniu cenami usług finansowych. Jak ich unikać?, Gazeta Bankowa nr 12/2012.
  • Piesik L., Marketing precyzyjny, Gazeta Bankowa nr 3/2010.
  • TNS Polska, Reputacja polskiego sektora bankowego 2016, TNS Polska, III, 2016.
  • Wubker G., Gorzeń W., Pricing - sztuka wyznaczania ceny, Gazeta Bankowa nr 4/2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171612437

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.