PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 9 | nr 1 | 209--216
Tytuł artykułu

Marketing Plan as a Tool in Marketing Management Process

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Plan marketingowy jako narzędzie w procesie zarządzania marketingiem
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Marketing ought to be perceived as an indispensable company's activity element integrating all the management levels, departments, positions. Every company should seek such a way of creating marketing policy which would take into consideration prospective changes in dynamic and complex surroundings by indicating objectives, means and ways of its realisation. Planning and realizing a company activity, which take into account the marketing system elements independent of the company, is an extremely difficult process. Acting in dynamically changing market surroundings, companies are forced to update plans and proceeding verification in order to neutralize or avoid dangers and to capture opportunities. Planning and creating good competitive strategies is a vital step on the way towards the realization of the mission and the achievement of company targets, which is further followed by reaching success. (original abstract)
Marketing powinien być postrzegany jako nieodłączny element działalności firmy, integrujący wszystkie szczeble zarządzania, działy, stanowiska. Każda firma powinna dążyć do tego, aby tak kształtować politykę marketingową, żeby uwzględniała ona perspektywiczne zmiany w dynamicznym i złożonym otoczeniu, wskazując cele, środki i sposoby jej realizacji. Planowanie i realizowanie działalności firmy uwzględniające składniki systemu marketingowego niezależne od firmy jest procesem niezwykle trudnym. Działając w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym, firmy są zmuszone do aktualizacji planów i weryfikacji postępowania w celu neutralizacji lub omijania zagrożeń oraz wychwytywania szans. Zaplanowanie i kształtowanie dobrych, konkurencyjnych strategii to istotny krok na drodze do realizacji misji i osiągania celów przedsiębiorstwa, a co za tym idzie - osiągania sukcesu. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
209--216
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Altkorn J., Kramer T., 1998, Leksykon marketingu, PWE, Warszawa.
  • Baruk I., Hys K., Dzidowski A., 2012, Marketing dla inżynierów, PWE, Warszawa.
  • Deluga W., 2004, Marketing w zarysie, Politechnika Koszalińska, Koszalin.
  • Dűssel M., 2009, Marketing w praktyce, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa.
  • Kotler Ph. et al., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
  • Kotler Ph., Keller K.L., 2009, Marketing Management, 13th edition, Prentice-Hall Inc., Upper Saddle River, New Jersey.
  • Mayer A., Davidson H., 2001, Offensive Marketing - gewinnen mit POISE: Haufe, Freiburg.
  • Michalski E., 2003, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
  • Musiałkiewicz J., 2008, Marketing, Ekonomik s.c., Warszawa.
  • Nowacka A., Nowacki R., 2004, Podstawy marketingu, Difin, Warszawa.
  • Olczak A., Kołodziejczyk-Olczak I., 2006, Leksykon zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
  • Pilarczyk B., Mruk H., 2006, Kompendium wiedzy o marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Podstawka K., 1997, Praktyczny marketing. Kluczowe elementy, Wydawnictwo PROMAR International, Rzeszów.
  • Pomykalski A., 2005, Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rosa G., Smalec A., 2005, Zarządzanie i planowanie marketingowe. Wybrane problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Sztucki T., 1998, Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171612533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.